Hej!
Vi er lidt interesserede i et Anebyhus bygget i 1990, er der nogen der ved om det er enkelgips eller byggeskive+gips i indervæggene, har hørt at anebyhus ellers skal være ganske robuste, erfaringer modtages med tak!
Vi er lidt interesserede i et Anebyhus bygget i 1990, er der nogen der ved om det er enkelgips eller byggeskive+gips i indervæggene, har hørt at anebyhus ellers skal være ganske robuste, erfaringer modtages med tak!
ingen der bor i et Anebyhus bygget omkring -90 som kan bidrage med lidt hjælp?
Vi byggede et Anebyhus i 1991. På vores hus var der boardskive og derefter gips. Det var standard dengang, så det sidder sandsynligvis på det hus I interesserede i. Men spørg ejerne, de burde vide det, da det bliver så meget nemmere at sætte ting op på væggene.
Tak for jeres svar!
...er der måske nogen som har et Anebyhus bygget i 1989 med board+gips som standard? I så fald har jeg "ringet ind" at vi også burde have det....
Hej,
Ved ikke om denne info er relevant, men:
Jeg byggede et Anebyhus i 1981-82 - det er et såkaldt "Mirakelhus" (miraklet var: Billige - utroligt meget for pengene) til dels modulbygget på fabrik. Samtlige skillevægge er bygget med (10 mm) spånplade + (12 mm) gipsplade. Øvrige "ikke mirakelhuse" var noget dyrere og havde (20 mm) råspont + (12 mm) gips. Begge typer tillader dog en sikker opskruning af hylder m.m. i væggen uden særlige krav til f.eks. gipsskrue/anker. Et Aneby hus har i mange tilfælde en betydeligt højere kvalitet med hensyn til materialevalg m.m. end konkurrenterne.
Ved ikke om denne info er relevant, men:
Jeg byggede et Anebyhus i 1981-82 - det er et såkaldt "Mirakelhus" (miraklet var: Billige - utroligt meget for pengene) til dels modulbygget på fabrik. Samtlige skillevægge er bygget med (10 mm) spånplade + (12 mm) gipsplade. Øvrige "ikke mirakelhuse" var noget dyrere og havde (20 mm) råspont + (12 mm) gips. Begge typer tillader dog en sikker opskruning af hylder m.m. i væggen uden særlige krav til f.eks. gipsskrue/anker. Et Aneby hus har i mange tilfælde en betydeligt højere kvalitet med hensyn til materialevalg m.m. end konkurrenterne.
Jeg spurgte ejeren, men fik ikke et klart svar, mægleren troede, det var gips+byggplade. Nu er papirerne underskrevet, så der er ikke meget at gøre ved det...er mest nysgerrig.
Klik her for at svare