Hvad har I valgt for materialer i væggene?
Lige nu har vi et hus bygget -47, så alle væggene er jo opbygget med råspont, hvilket er godt, når man skal skrue ting op på væggene. Men hvordan er det med nye huse? Sætter man gips op og noget bagved?
Har kigget en del på at bygge stenhus, og der har man jo mulighed for også at få indervæggene i letbeton - Fordele / ulemper?
Synes selv det er en stor fordel, hvis væggene kan dæmpe meget lyd.
 
Så har vi også gjort - nemt at få op og stabilt når det er på plads.
 
Hvad koster OSB pladen ?
 
Undskyld et dumt spørgsmål, men OSB=hvad? ???

Plyfa ved jeg hvad det er ligesom spånplade men OSB ved jeg ikke.
 
Vi har råspont på begge sider af vores indervægge, dog har jeg forstået, at det ikke er så vanligt i dag.

Sablans solidt bliver det, det mærkedes virkelig, da jeg byggede ind In-wall højtalerne
 
Da jeg skulle købe sidste år, indhentede jeg tilbud fra en masse forskellige steder. Jeg tog to paller med OSB, og med den mængde var faktisk Beijerbygg i Haninge billigst. Ganske uventet, eftersom de er dyre som 17 ellers..

Vi valgte mellem OSB og råspont. Råspont kan man jo mene er godt, men OSB går meget hurtigere og lettere at sætte op, bygger mindre og går mindst lige så godt at fastgøre i. OSB er lidt dyrere dog. Jeg tror vi skulle have betalt 40-45/kvm for råspont og 50 for OSB. Omtrent. På den anden side bliver der mere spild af råspont, så det måske udligner sig. Har man indlejet arbejdskraft til at montere, bliver OSB betydeligt billigere.
 
Man takker for infon!
Det bliver nok OSB
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.