god måde at bygge indervæg?

gips, byggskiva, 70regel, byggskiva, gips

samt at den skal isoleres.

findes der inderdøre, som så passer det mål, der bliver i "tykkelse" på indervæggen?? :P
 
Helt OK at bygge sådan! Præcis sådan ser mine "standardvægge" ud med OSB som byggeskive.

Ja, du kan få dørkarmen i samme bredde:
13 Gips
11 OSB
70 Regel
11 OSB
13 Gips
= 118mm

Så vi bestilte dette karmmål fra:
http://www.ekstrands.nu/innedorrar/index.htm

Det går med en smallere karm også, så skal du supplere med en lille smygliste. Der findes særlige sådanne på savværket!
 
ByggaNytt sagde:
Det går med en smalare karm också, då får du sala på med en liten smyglist. Det finns speciella sådana på brädgården!
Specialkarmar och lister er sikkert dyrere? Jeg bruger standardkarmar og køber så et par meter høvlet tømmer. 28mm bliver passende. Derefter kløver jeg denne på midten og vender snitfladen indad (skjult under foderet). Den høvlede liste limes og sømmes så på karmen, foderet limes og sømmes i listen. Faktisk en enkel måde, der giver et godt resultat.

Hvis ikke bredere karmar er dyrere, er det selvfølgelig et bedre alternativ.
 
skal sætte en "swedoor" dør ind.. dog kan jeg ikke finde nogen karm mål på deres www, så jeg gætter på, at det ikke findes nøjagtigt for denne vægtykkelse som bliver..

men er dette ikke en "typisk" indervægskonstruktion?
så burde der jo findes én, der passer direkte eller hvad siger I, der ved ?? :P
 
swedoor har oxå 118mm.
/thrax
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.