Helt OK at bygge sådan! Præcis sådan ser mine "standardvægge" ud med OSB som byggeskive.
Ja, du kan få dørkarmen i samme bredde:
13 Gips
11 OSB
70 Regel
11 OSB
13 Gips
= 118mm
Så vi bestilte dette karmmål fra:
http://www.ekstrands.nu/innedorrar/index.htm
Det går med en smallere karm også, så skal du supplere med en lille smygliste. Der findes særlige sådanne på savværket!
Ja, du kan få dørkarmen i samme bredde:
13 Gips
11 OSB
70 Regel
11 OSB
13 Gips
= 118mm
Så vi bestilte dette karmmål fra:
http://www.ekstrands.nu/innedorrar/index.htm
Det går med en smallere karm også, så skal du supplere med en lille smygliste. Der findes særlige sådanne på savværket!
Specialkarmar och lister er sikkert dyrere? Jeg bruger standardkarmar og køber så et par meter høvlet tømmer. 28mm bliver passende. Derefter kløver jeg denne på midten og vender snitfladen indad (skjult under foderet). Den høvlede liste limes og sømmes så på karmen, foderet limes og sømmes i listen. Faktisk en enkel måde, der giver et godt resultat.ByggaNytt sagde:
Hvis ikke bredere karmar er dyrere, er det selvfølgelig et bedre alternativ.
skal sætte en "swedoor" dør ind.. dog kan jeg ikke finde nogen karm mål på deres www, så jeg gætter på, at det ikke findes nøjagtigt for denne vægtykkelse som bliver..
men er dette ikke en "typisk" indervægskonstruktion?
så burde der jo findes én, der passer direkte eller hvad siger I, der ved ??
men er dette ikke en "typisk" indervægskonstruktion?
så burde der jo findes én, der passer direkte eller hvad siger I, der ved ??
Klik her for at svare