Jeg er i gang med at ombygge et lager/værksted, som skal have en skillevæg, der deler rummet i to, med en indvendig dør også.

Jeg har mulighed for at bygge skillevæggen enten direkte på pladen og gøre den til en del af rammen, eller jeg kan sætte vægbeklædning på ydervæggene, klinker på gulvet, og derefter sætte skillevæggen op.

Hvad ville I have gjort, og hvorfor? :)

Tak på forhånd!

Kan der være et fremtidigt behov for at have et stort rum, så sæt væggen oven på det færdige gulv.
Fremtidig fleksibilitet.

Det afhænger lidt af, om du tror, du vil rive den ned i fremtiden. I så fald stiller du den med fordel op og limer eller taper bundskinnen.

Ellers er det bedre at bygge den før. Det bliver lettere at få en pæn opdeling på klinkerne osv.

F falkn sagde:
Det afhænger lidt af, om du tror, at du vil nedrive den i fremtiden. I så fald placer du den med fordel ovenpå og limer eller taper bundskinnen.

Ellers er det bedre at bygge den først. Det bliver lettere at få flot opdeling på klinken osv.
Ok, nu vil jeg have store (60x60) fliser, samme i begge rum. Jeg overvejer lidt, at det er lettere at få det pænt med lav tærskel osv., hvis man sætter døren ovenpå og slipper for at fuge kanter osv., men det er måske så marginalt, at det er unødvendigt at tænke i de baner. :)

Døren kan du sætte efter uanset.

F falkn sagde:
Døren kan du sætte efter uanset.
Men skaber jeg mig ikke unødvendigt ekstraarbejde da, hvis jeg skal lægge klinker rundt dørhullet når væggen er på plads og forsøge at få det pænt, i stedet for bare at fortsætte med gulvet og derefter sætte væggen?

Er der nogle direkte fordele/ulemper ved at sætte indervæggen før/efter rent byggeteknisk?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.