Hej,
Jeg skal bygge en indervæg. Jeg har begrænsning i tykkelse, så jeg må holde mig til 45x45 lægter og et lag 13 mm gips. Havde tænkt cc45, fordi det står sådan på Beijers GDS-side, men isoleringspladerne ser jo ud til at være tilpasset cc60. Virker det at køre cc60 trods de tynde lægter? Vegrer mig ved at slæbe 120 cm gipsplader til tredje etage dog, så det er også derfor, jeg vil have cc45.
Mvh Mikael
Jeg skal bygge en indervæg. Jeg har begrænsning i tykkelse, så jeg må holde mig til 45x45 lægter og et lag 13 mm gips. Havde tænkt cc45, fordi det står sådan på Beijers GDS-side, men isoleringspladerne ser jo ud til at være tilpasset cc60. Virker det at køre cc60 trods de tynde lægter? Vegrer mig ved at slæbe 120 cm gipsplader til tredje etage dog, så det er også derfor, jeg vil have cc45.
Mvh Mikael
Reglér cc 30 og kør 90-plader så bliver det godt. Og skær til isoleringspladerne bare, det er ikke kompliceret. Jeg har selv reglet cc60 på en væg med 45x45 af pladshensyn..sådan her i bakspejlet føles det lidt for spinkelt, dog har jeg OSB under på begge siderne, så med gips på skal det nok blive ok. med bare gips så ville jeg sætte det så tæt som muligt! Kan også anbefale at du tager 45x95-regler og sætter i stedet for 45x45 (På siden altså, så det bliver 45mm tykkelse...) det bliver stivere end bare 45x45.
OK tak for tipsene.
Selvom der er isolering, kan det nok være godt at bruge 45x95 reglar på siden så. Men så holder jeg mig til cc45, så jeg ikke behøver at skrue og spartle mig ihjel. Så skærer jeg bare til isoleringen. Hvis jeg ikke får nogen indvendinger mod det, så gør jeg det... =)
Selvom der er isolering, kan det nok være godt at bruge 45x95 reglar på siden så. Men så holder jeg mig til cc45, så jeg ikke behøver at skrue og spartle mig ihjel. Så skærer jeg bare til isoleringen. Hvis jeg ikke får nogen indvendinger mod det, så gør jeg det... =)
Der findes fiber-gipsplader, der er stærkere end almindelig gips.
(tex. så kan du skrue lige så tunge ting op som i almindelig spånplade)
De bør jo også være stivere end almindelig gips, men jeg har endnu ikke
prøvet dem selv, så jeg kan ikke udtale mig om, hvordan de føles i virkeligheden...
-Søg på tex. Fermacell / Xella (dansk, sælges på bolist, bygghemma.se, mfl.)
(tex. så kan du skrue lige så tunge ting op som i almindelig spånplade)
De bør jo også være stivere end almindelig gips, men jeg har endnu ikke
prøvet dem selv, så jeg kan ikke udtale mig om, hvordan de føles i virkeligheden...
-Søg på tex. Fermacell / Xella (dansk, sælges på bolist, bygghemma.se, mfl.)
Ingen indvendingerSandberg sagde:
Klik her for at svare