1,936 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Indervæg i kælder direkte mod ydervæg - isolere/gips/puds???
Hej allesammen,
Hvad havde jeg gjort uden alle jeres kloge råd?
Vi har som del i en totalrenovering gravet vores kælder ud ca. 120 cm. Der er støbt nye kælderydervægge og nyt betongulv med gulvvarme. Det er drænet og isoleret udvendigt rundt næsten hele kælderen bortset fra to steder, hvor der er tilbygninger på stueetagen.
Indtil videre er alt gået efter planen.
Kælderydervæggene er altså delvis nye, delvis originale fra 1887. Ingen store fugtproblemer indtil videre, men hvem ved, hvad der virkelig gemmer sig i væggene.
Min byggevirksomhed og min rådgiver er nu for første gang uenige om, hvordan de skal gå videre med væggene inde i kælderen.
Min rådgiver ønsker, at væggene mod en ydervæg skal pudses og derefter males med passende maling.
Byggevirksomheden derimod foreslår at bygge de indvendige vægge med dette materiale fra Knauf:
http://www.knauf.dk/prof/produkter/gds-varmvaeg.html
Hvad siger I kære eksperter?
Hvad havde jeg gjort uden alle jeres kloge råd?
Vi har som del i en totalrenovering gravet vores kælder ud ca. 120 cm. Der er støbt nye kælderydervægge og nyt betongulv med gulvvarme. Det er drænet og isoleret udvendigt rundt næsten hele kælderen bortset fra to steder, hvor der er tilbygninger på stueetagen.
Indtil videre er alt gået efter planen.
Kælderydervæggene er altså delvis nye, delvis originale fra 1887. Ingen store fugtproblemer indtil videre, men hvem ved, hvad der virkelig gemmer sig i væggene.
Min byggevirksomhed og min rådgiver er nu for første gang uenige om, hvordan de skal gå videre med væggene inde i kælderen.
Min rådgiver ønsker, at væggene mod en ydervæg skal pudses og derefter males med passende maling.
Byggevirksomheden derimod foreslår at bygge de indvendige vægge med dette materiale fra Knauf:
http://www.knauf.dk/prof/produkter/gds-varmvaeg.html
Hvad siger I kære eksperter?
De vil beklæde de ydre kældervægges inderside med disse altså?
Ikke godt overhovedet at isolere på indersiden, så her er jeg enig med din rådgiver.
Eller mener du væggene mellem rummene i kælderen?
Ikke godt overhovedet at isolere på indersiden, så her er jeg enig med din rådgiver.
Eller mener du væggene mellem rummene i kælderen?
Hej og tak!P Per_Eriksson sagde:
Præcis, han vil beklæde de ydre kældervægges inderside med disse.
Ok - ville du så anbefale puds?
Tak!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Varför har man byggt en innervägg i källaren mot gråstensmuren?
Byggnadsvård -
At pudse indervæg kælder eller ej?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvordan bygge indervæg kælder terræn hus 1967
Overflade på indervæg kælder
Revner i indervæg i skrånende kælder
Byggematerialer & Byggeteknologi