Vi har købt et hus med tilhørende dobbeltgarage. Garagen var ikke isoleret, så det har jeg ordnet nu. Væggene står ikke på Lecablokke, men direkte på pladen. Har tænkt mig at have krydsfiner og gips på væggene.
Til spørgsmålet. Hvad skal jeg have ned mod gulvet for at forhindre, at vand finder vej ind?
Til spørgsmålet. Hvad skal jeg have ned mod gulvet for at forhindre, at vand finder vej ind?
For at forhindre, at fugt trænger op fra betonen til træsyllen, kan du f.eks. bruge tagpap, syllisolering eller eventuelt alderbestandig plast. Det sidste er måske lidt svagt, men burde egentlig fungere alligevel, især hvis det drejer sig om en nedefra EPS-isoleret plade.
Det næste problem, man kan have i en garage, er, at der dannes vandpytter, på grund af bilvask eller smeltet sne, mod syllen. Dette er lidt mere tricky, da det, man beskytter syllen med, virkelig skal være ordentligt vandtæt og tilstrækkeligt højt for at beskytte mod hver mulig vandpyt.
Det næste problem, man kan have i en garage, er, at der dannes vandpytter, på grund af bilvask eller smeltet sne, mod syllen. Dette er lidt mere tricky, da det, man beskytter syllen med, virkelig skal være ordentligt vandtæt og tilstrækkeligt højt for at beskytte mod hver mulig vandpyt.
En mulig løsning ville være at lægge en stribe silicon der, hvor syll og plade mødes. Og lade gipspladerne starte 1 cm over pladen. Dette er bare lidt idéer, ikke noget jeg selv har prøvet. Der skal selvfølgelig også være noget fugtsikring mellem betonplade og syll, som Mikael_L skriver.
Klik her for at svare