2,592 læst ·
4 svar
3k læst
4 svar
Inderpaneel direkte på leca-blokke, hvordan ville I have gjort?
Medlem
· Västra Götaland
· 79 indlæg
Tænkte sætte inderpanel direkte på et par lecablokke, men er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre rent teknisk for at forhindre, at fugt angriber panelet? Jeg tænkte på at sømme en lille liste fast på lecablokkene med klipsøm og derefter sætte panelet op på disse, er dette en ok løsning? Eller burde jeg indkapsle blokkene med en form for fugtspærrefarve eller dække dem ind i tjærepapir?
Jeg har sat panel på en væg af betonhuldæk som en "fondvæg" men da på en knastør indervæg. Skruede op stående 28x70 mm lægter på cc60 med hjælp af facadeplug. Mellem lægterne og betonstenen lagde jeg syldisolering inden lægterne blev skruet fast. Anvendte syldisolering af plastik da jeg syntes papvarianten lugtede lidt for meget af tjære.
Derefter blev der sat liggende panel på lægterne med ventileret sokkel mod gulv og en ordentlig sprække mellem loft og loftliste. Anvendte ingen isolering bag panelet så der blev altså godt og vel 28mm (lægter+syldisolering) luftspalte bag panelet.
Hvad er det for en væg? Inder- eller ydervæg? Over eller under jord? Er den fugtig i dag?
Derefter blev der sat liggende panel på lægterne med ventileret sokkel mod gulv og en ordentlig sprække mellem loft og loftliste. Anvendte ingen isolering bag panelet så der blev altså godt og vel 28mm (lægter+syldisolering) luftspalte bag panelet.
Hvad er det for en væg? Inder- eller ydervæg? Over eller under jord? Er den fugtig i dag?
Medlem
· Västra Götaland
· 79 indlæg
Tak for dit svar Stuff, det er ydervægge og blokkene står mod ydersiden uden isolering.
Medlem
· Västra Götaland
· 79 indlæg
Flere forslag til, hvordan jeg kan fugtsikre lecablokkene, eller skal jeg bare sømme listen direkte på lecan?
Klik her for at svare