Jeg er i gang med at bygge et par Ikea pax garderobeskabe ind. Garderobeskabene er 150 cm brede (50+100), og væggen er 156-157 cm bred. Helst vil jeg have garderobeskabet centreret på væggen, dvs 3-3,5 cm mellemrum mellem væg og garderobeskab på hver side.

Hvis mellemrumet mellem væggen og garderobeskabet havde været større, ville jeg have lavet en konstruktion på væg- og skabssiden og derefter sat gips på. Men nu, når mellemrumet er ca. 3 cm, ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal gøre. Jeg overvejer at sætte en tynd lægte (findes der så tynd lægte?) mod væggen, men så bliver det meget smalt for en gipssøm, så jeg overvejer, om jeg skal finde en passende liste i stedet. (Jeg bliver nødt til at save listen til, da jeg sandsynligvis ikke finder den rette bredde, plus at væggen ikke er lige.) Jeg havde tænkt mig at spartle og male overfladen, da jeg tror, det bliver pænest. Hvis jeg bruger en liste i stedet for gips, ved jeg ikke, om det bliver pænt at enten have listen som den er, eller spartle og male på listen som om den var en "almindelig væg".

Hvad ville I have gjort?

S
Man plejer at lave udfyldningsstykker i samme farve/materiale som lågerne.

RoTe
Jeg satte garderoberne mod den ene væg og satte en passbit i mdf som jeg malede mod den anden væg. Fik også sat en passbit ovenpå på grund af loftshøjden, så det ser helt ok ud, synes jeg.

S sinuslinus sagde:
Man plejer at lave passbiter i samme farve/materiale som lågerne.
Jeg kommer ikke til at have nogen låger, men det er åben opbevaring i garderoberne. (Dette er inde i en walk in closet.)

RoTe RoTe sagde:
Jeg satte garderobene mod én væg og satte en pasbit i mdf som jeg malede mod anden væg. Fik også sætte pasbit ovenpå pga loftshøjden, så det ser helt ok ud synes jeg.
Har du muligvis et billede?

Sandsynligt kedeligt svar, men i et garderoberum ville jeg have malet/tapetseret rummet og lagt gulvet.
Derefter bare stillet garderoberne ind og undladt fyldstykkerne. Det er jo ikke et rum, man opholder sig i, men et opbevaringsrum til tøj.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.