Medlem
· Västmanland
· 2 229 indlæg
Jeg overvejer at bygge ind skorstenrøret på anden etage, det ser ikke så pænt ud.
Selvfølgelig skal jeg først konstruere en ramme, som jeg derefter 'boxer' ind i passende plademateriale, nu til mit spørgsmål. Hvilket materiale skal jeg bruge til reglerne, træ eller metal? Hvor tæt på skorstenen kan jeg sætte dem, uden for metalpladen, der er ved bjælkelagsgennemføringen eller på?
Gode råd modtages med tak.
Selvfølgelig skal jeg først konstruere en ramme, som jeg derefter 'boxer' ind i passende plademateriale, nu til mit spørgsmål. Hvilket materiale skal jeg bruge til reglerne, træ eller metal? Hvor tæt på skorstenen kan jeg sætte dem, uden for metalpladen, der er ved bjælkelagsgennemføringen eller på?
Gode råd modtages med tak.
Du kan bruge træ eller stålreglar, det er en skakt, du skal bygge. Lav 3 sider færdige, og beklæd disse med gips på indersiden, derefter laver du et låg, også med gips på indersiden, som skrues fast, for eventuel inspektion. Efterlad et rum på ca. 100 mm mellem skorsten og skakt= er skorstenen 200 mm i diameter laver du skakten 400 X 400 mm
Medlem
· Västmanland
· 2 229 indlæg
Ja, det er en skakt jeg skal bygge. Jeg ser et problem med dit tip, jeg tænkte på at beklæde skakten med teglimitation. Jeg tror, det bliver svært at skrue fra hinanden for inspektion så.
Du skal følge producentens anvisning:Robert_Maria sagde:
http://www.premodul.se/filer/iav_Premodul_se.pdf
På side 5 står der, hvordan du skal gøre.
Jeg talte med den lokale skorstensfejer om dette med regler forleden dag. Beskeden var, at hvis man til punkt og prikke følger anvisningen (for premodul i dette tilfælde), så bliver det rigtigt. Ved en inspektion ser man på, om man har fulgt anvisningen (som selvfølgelig følger reglerne).
Klik her for at svare