Vi skal bygge en træterrasse af trykimprægneret træ med reglar, der hviler frit på altantaget af metal. Nu har vi fået tip om, at vi burde lægge strimler af grundisoleringspap under reglarne. Men da reglarne kommer til at ligge på metaltaget (som jo kan tåle vand), tænker jeg, at grundisoleringspappen ikke har nogen funktion, og måske endda kan få vand til at blive stående længere, da man jo ikke kan folde kanterne ned på pappen.
Hvordan ville I gøre?
Hvordan ville I gøre?
Bedste svar
Du vil ikke have vand stående mod træ, uanset om det er trykket eller ej.
Man bruger pap ovenpå beton som en stop for fugtvandring, der kommer op gennem betonen.
På et pladetag ville det ikke være nødvendigt.
Derimod tænk over vandets vej, hvis du ikke har tag. Der vil samle sig blade og skrald, og hvis der kommer vand, som ikke tørrer hurtigt, bliver det et dårligt miljø både for dit træ og plade.
/ATW
Man bruger pap ovenpå beton som en stop for fugtvandring, der kommer op gennem betonen.
På et pladetag ville det ikke være nødvendigt.
Derimod tænk over vandets vej, hvis du ikke har tag. Der vil samle sig blade og skrald, og hvis der kommer vand, som ikke tørrer hurtigt, bliver det et dårligt miljø både for dit træ og plade.
/ATW
Tak, ArneTW!
Huset og altanen ligger meget højt, derfor har ingen blade eller nåle mulighed for at samle sig under trægulvet. Pladetaget hælder desuden godt ud fra facaden og vender direkte mod syd, derfor er det generelt set ret godt ventileret og tørt. Så jeg følger dit råd og springer over papiret.
Huset og altanen ligger meget højt, derfor har ingen blade eller nåle mulighed for at samle sig under trægulvet. Pladetaget hælder desuden godt ud fra facaden og vender direkte mod syd, derfor er det generelt set ret godt ventileret og tørt. Så jeg følger dit råd og springer over papiret.
Jeg giver ingen garantier for dem, der følger mine rådB BORNER sagde:Tak, ArneTW!
Huset og balkonen ligger meget højt, hvorfor ingen blade eller nåle har nogen mulighed for at samle sig under trallen. Pladetaget hælder jo desuden ud fra facaden ordentligt og vender direkte mod syd, hvorfor det generelt set er ganske velventileret og tørt. Så jeg følger dit råd og springer papiret over.
Kan jo være værd at overveje lidt nytten af noget imellem træ og plade.
Det er nok ikke umuligt, at jeg alligevel har sat noget der.
/ATW
Klik her for at svare