Tomture61
F Felix36 sagde:
Hej! Fint hyllesystem! Hvad brugte du som hyldeplade? Det ser ud som 3 stykker planker af en slags? Tak på forhånd! Ha’ det godt ha’ det godt
Brugte 22 x 195 (usikker på bredden) yderpanel tømmer.

• Synes
Felix36
  • Laddar…
B Zlade sagde:
Nu når grundfrågan er afgjort, vil jeg bare indskyde, at det er vanvid at skabe opbevaring til flyttekasser.
Det, der havner i en flyttekasse, bliver med største sandsynlighed der i de fleste tilfælde, indtil man beslutter sig for at smide det ud.
Hvis du har brug for opbevaring, anbefaler jeg at skaffe et antal gennemsigtige plastkasser med låg i stedet for. Ser meget bedre ud, og du finder meget lettere det, du søger.
Det er et spørgsmål om prisen. Plastkasser er blevet urimeligt dyre.

T Thomas_Blekinge sagde:
Det er et spørgsmål om prisen. Plastkasser er blevet urimeligt dyre.
Hvad er din definition på urimeligt dyre?

B Zlade sagde:
Det som hamnar i en flyttekasse bliver med største sandsynlighed dér i de fleste tilfælde, indtil man beslutter sig for at smide det ud.
Hvis du har brug for opbevaring, vil jeg anbefale at skaffe et antal gennemsigtige plastkasser med låg i stedet. Ser meget bedre ud, og du finder meget lettere det, du leder efter.
Det kræver jo godt nok, at man er læse- og skrivekyndig (og har disciplinen til at skrive indhold. Mao ikke min kone..) men ellers er flyttekasser overlegne.

Helt rette vinkler, billig og rummer meget.
Skal man derimod have "blandet junk" i, så er plast selvfølgelig bedre.

• Synes
Thomas_Blekinge og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har sorteret mine ting i kraftige papkasser mindre end flyttekasser og hver kasse forsynet med et stort tal. Derefter har jeg en liste over, hvad der er i hver kasse. Leder jeg efter en bestemt ting, kigger jeg på listen og finder let ud af, hvilken kasse den er i. Systemet er også fleksibelt, når indholdet i en kasse ændres, da slipper man for at skrive på kassen.

Tomture61 Tomture61 sagde:
Brugte 22 x 195 (usikker på bredden) ytterpanel virke.
Ok, Tak så meget 🙂👍

Ikea og Biltema har i hvert fald tidligere haft lidt mindre papkasser, som jeg har i mine hylder. Perfekt til ting, man bruger lidt sjældnere eller har et lille lager af, men vil have styr på. I mit tilfælde læderhåndværk, spejdergrejer, reb, kontormateriale, julepynt, handsker og "ting som skal repareres, når reservedele dukker op"...
Men jeg har også en række plastkasser, som jeg har, hvis man skal tage ting med udenfor, eller det er blandet indhold. Har fire af dem i snedkeriet, og det irriterer, at de giver så meget død plads mellem hinanden...
Plasten tåler sne, regn og mudder meget bedre end papkasse nemlig.

VidarH VidarH sagde:
Plasten tåler sne, regn og mudder meget bedre end karton nemlig.
Så har vi lært noget nyt også i dag.

Jeg kan se, at sammenhængen i indlægget blev lidt skævt efter min lille omstrukturering. Det var begrundelsen for at have plastkasser i bilen. Hvilket jeg valgte ikke at have med i en tråd om hylder indendørs... 😅

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.