Hej!

Købte mit første hus sidste sommer. Vidste at der havde været problemer med krybekælderen tidligere, men en affugter var installeret og besigtigelsesmanden bemærkede kun lugten (hvilket jeg ikke syntes var nogen fare). Han nævnte, at gulvreglerne var misfarvede, men intet at bekymre sig om....

Hvordan det end er, så har min affugter kapituleret. Hvilket har fået mig til at blive lidt bekymret over hvad der sker dernede.

Det jeg vil finde ud af er om reglerne faktisk er misfarvede eller om det er en slags skimmel. Måske behandlet på en eller anden måde da det kun er overfladisk? Huset er fra -68.

Lad fantasien flyde!

1. Denne farve er gennemgående. Dog ser det ud som visse områder er helt sorte.

Træbjælker i krybekælderen med mørke misfarvninger, mulig skimmel eller behandling, og en hvid kabel løbende i nærheden.

2. Mærkelige ting?

Trægulv i krybekælder med mørke misfarvninger og sorte pletter. En hvid ledning løber langs brædderne. Træet viser tydelige farveændringer.

3. Hvad sker der egentlig her? Tjæren fra syllpapiret der overtager brættet?

Træplanke i krybekælder med sort misfarvning og mulig skade på grund af fugt eller tjære, med mørk væg i baggrunden.

4. Reglerne op mod lugen ser ud til at have "klaret" sig.

Byggkonstruktion med træbjælker i krybekælder; mulig misfarvning observeret, potensielle fugtproblemer overvejes.

Farven på reglerne synes at være mørkere i den ene del af krybekælderen.

Svøm roligt!

Kan tilføje, at tilliden til besigtigelsesmanden ikke ligefrem er høj, da jeg efter renovering af overfladerne har fundet en masse djævelskab....

For mig ser det ud som om man har imprægneret træet med cuprinol.

Selv for min del ser det ud som imprægnering. Dog ved jeg ikke om det er Cuprinol.

Hvad lugter det af træet? Kan være tjære blandet i terpentin eller spildolie også.

Det ser ud som om trossbunden er lavet af asfaboard. Den er berygtet for at hænge ned mellem bjælkerne, så der åbnes store huller mellem pladerne. Fri vej for mus. Har set skræmmende eksempler. En type opgave, som ingen vil have, er at udbedre den slags fejl i gamle fundamenter. Ligge og isolere om nedefra når næsen knap nok kan være der... mmm...

VH/Findus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.