Ja jeg og min sambo skal gøre indkørslen lidt større for at få plads til begge biler, det er simpelthen for meget besvær kun at have plads til én, og vi tænkte, som man skal, at grave 35 cm fylde op med bærelag og stampe, sand og sten og fugemasse osv. ja I ved sikkert, men efter at have kigget på prisen for bærelaget, følte vi, at det blev ekstremt dyrt og tænkte som følger.

- Fjerne de gamle fliser og jævne det lidt pænt.

- Lægge anlægsfilt, lidt afretningssand, lægge stenene, fuge og lade det være sådan.

Og så næste sommer fjerne stenene, grave ud og gøre alt efter kunstens regler.
Årsagen er, at vi ikke rigtig kan vente med indkørslen, men samtidig skal spare penge til en brændeovn, så vi ikke fryser numsen af i vinter, og spare op i løbet af året for at gøre alt rigtigt næste år.
Desuden har jeg vundet et gavekort til en byggemarked, som ville dække næsten alle stenene, så det ville ikke koste så meget at "snyde" med det.

Så spørgsmålet er, kan man undvære bærelaget i et år? Og hvad er det værste, der kan ske, hvis man gør det? Nu ligger der jo fliser der, så jorden burde jo være godt pakket, i og med at den har holdt i 40 år uden problemer.

Tanker og synspunkter?

• Synes
Dubious
  • Laddar…
Hvor stort et område drejer det sig om? Man kan selvfølgelig hente stenen op og gøre det om næste år, men jeg ville nok hellere have sparet en måned ekstra og købt makadam og gjort det færdigt med det samme..

Det gælder ca: 30 kvm passende for at få to biler. 7 meter bred og 5 meter til port og en lille bit "gangsti" ja jeg havde gerne gjort det jeg med men problemet er at vi skal spare til kamin og det vil vi have lykkedes med at have gjort passende til efteråret om det så desværre kan vi ikke sætte flere penge til side i øjeblikket. Men hvad er det værste der kan ske hvis man undlader bærelaget et år?

At det synker og bliver sporet...

Den eksisterende plads vil sandsynligvis holde, hvis det som du siger har holdt de sidste 40 år. Usikkerheden er jo udvidelsesområdet. Hvad er jordforholdene der? Jeg siger SHOOT MAN, SHOOT! :wow: Det værste der kan ske er, som sagt, at det bliver sporet og ujævnt og skal gøres om, hvilket du alligevel regner med. I bedste fald viser det sig, at jorden holder helt fint uden bærelag, og så har du sparet de penge til noget sjovere. :thumbup:

Hvorfor ikke gøre det modsatte, dvs vente med belægning indtil I har råd. Læg et bærelag og få det pakket sammen. Det er udmærket at parkere på, det er samme overflade som en grusvej. Næste år har I desuden et godt pakket underlag at lægge belægning på.

• Synes
jeppeknaster
  • Laddar…
Hvad taler vi for penge for bærelag?

Jordforholdene på udvidelsesområdet er de samme, vil jeg gætte på, ligger lige ved siden af det gamle, dog er det 7-8 cm højere og har græsplæne, men vi tænkte at skrælle det ned og flade det ud med traktor. JA men lidt sådan følte jeg med at "ja det skal jo alligevel gøres om" ja det ville jo være det bedste, hvis det holder fint uden noget som helst =)

fn76 sagde:
Hvorfor ikke gøre det omvendt, dvs vente med belægning indtil I har råd. Læg ud bære lag og pak sammen. Det går udmærket at parkere på, det er samme overflade som grusvej. Næste år har I desuden et godt pakket underlag at stenlægge på.
Af egentlig den enkle grund, at i og med at det skal flyde jævnt med asfalten udenfor, så skal der jo lægges sand 5 cm og så på med stenene, og hvis vi kun kører bærelaget derud, så hopper bilen jo ned 5 cm hver gang man skal ind. Selvfølgelig kan man sikkert fylde op alligevel og evt. fjerne det, der ikke er pakket ned næste år, men den anden grund er penge, har vundet gavekort i byggemarkedet til stenene, og de sælger ikke gruset =/

Enk Projektet sagde:
Hvad taler vi for penge for bære lagret?
Ca: 4000kr for kun bære lagret 26 ton derefter kommer jo lægge sanden og transport af den så sikkert omkring 5000 inden det er klart.

At fusksætte sten for at gøre det ordentligt noget år senere er jo et gevaldigt spild af tid. Kan I ikke bare stille bilen der, som det er, og spare gavekortet? Eller købe noget andet I har brug for til huset, eller måske endda materiale til kaminen (røgrør og lignende). Eller hvis I af en eller anden grund skal købe stenen nu - køb den og lad den stå på grunden, indtil I kan finansiere bærlaget.

• Synes
Tiger79
  • Laddar…
Ja det har du nok ret i pelpet. Jeg kiggede igen på gavekortet og det rakte i 36 måneder så det bliver til at vente til næste sommer og gøre det ordentligt da =) og da også benytte lejligheden til at gøre det en gang og bygge et "cykelhus" =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.