Hej
Datteren svingede sig frem og tilbage på en armgangsstativ i skolen. Men da far skulle prøve, kunne jeg ikke engang klare én chinup.
Okay, jeg må ordne forholdene derhjemme, tænkte jeg. I forbindelse med en træfældning fik jeg nogle muligheder, som I kan se på billederne.
Men hvordan ville I fastgøre bjælken på en smart måde?
Jeg overvejer at bore ned med et bredt bor ovenfra til måske halvdelen af bjælken og derefter bruge nogle ekstra lange franske skruer, hvis man altså kan finde sådanne.
Helst vil man jo også have et groft stålbånd at slå over bjælken og skrue fast i "stolperne", men hvor finder man det?
Alle idéer til, hvordan I ville fastgøre bjælken, modtages gerne.
Mvh
Fredrik
Datteren svingede sig frem og tilbage på en armgangsstativ i skolen. Men da far skulle prøve, kunne jeg ikke engang klare én chinup.
Okay, jeg må ordne forholdene derhjemme, tænkte jeg. I forbindelse med en træfældning fik jeg nogle muligheder, som I kan se på billederne.
Men hvordan ville I fastgøre bjælken på en smart måde?
Jeg overvejer at bore ned med et bredt bor ovenfra til måske halvdelen af bjælken og derefter bruge nogle ekstra lange franske skruer, hvis man altså kan finde sådanne.
Helst vil man jo også have et groft stålbånd at slå over bjælken og skrue fast i "stolperne", men hvor finder man det?
Alle idéer til, hvordan I ville fastgøre bjælken, modtages gerne.
Mvh
Fredrik
Hvis bjælken f.eks. er 25 cm høj: skær 20 cm ud i stolpen, 2,5 cm i bjælken, bor et 30 mm hul lige igennem stolpe og bjælke, snit en nogenlunde tør gren og slå den igennem. Bjælken er nu 2,5 cm over stolpen, så fastgør et par brede brædder som "tag" over stolpen. Et forslag mellem tommelfinger og pegefinger!
Hej
Det blev fire sådanne her skruer:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...invändig/träskruv-fransk-vfz-12x240-007313069
Jeg fortryder, at jeg ikke hakkede lidt ud, men når jeg først havde fået bjælken op, så føltes det modstridende at tage den ned igen.
Jeg fræsede ud 10-15 cm, så selve skruen sidder i det mindste 15 cm i stolpen.
Sidder ret godt alligevel synes jeg.
Mvh
Fredrik
Det blev fire sådanne her skruer:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...invändig/träskruv-fransk-vfz-12x240-007313069
Jeg fortryder, at jeg ikke hakkede lidt ud, men når jeg først havde fået bjælken op, så føltes det modstridende at tage den ned igen.
Jeg fræsede ud 10-15 cm, så selve skruen sidder i det mindste 15 cm i stolpen.
Sidder ret godt alligevel synes jeg.
Mvh
Fredrik
Klik her for at svare