Hej!
Jeg er i gang med at skifte et vindue i huset til et større.
Jeg overvejer at lave en forstærkning oven over vinduet, men hvilket materiale er passende at bruge?
Til siderne som søjler tænkte jeg at bruge 120x45, men til de liggende ved jeg ikke. Virker det med to eller tre stykker 120x45 reglar stående? Som det er nu, synes jeg, at reglarne har sat sig, så derfor vil jeg gøre noget bedre.

Alle tips modtages =)

Dette er et älvsbyhus fra 60'erne, etplans med pladetag i snezone 3 og en hældning på 14 grader på taget.

• Et delvist åbent vægparti i et hus viser isolering og trækonstruktion omkring et lille vindue, under en renovering for at udvide et eksisterende vindue.
  • Væg under udskiftning med afsløret isolering og fjernet paneler, for at installere et større vindue i et hus fra 60'erne med metaltag.
Ser næsten ud som om der er mave på overstykket, hvis ikke øjnene bedrages af fotografiet, du har nu overlægger som spærfødderne ligger på, hvad er målene på den.

Det er 120x45 liggende 3 stk.

Ja det synes jeg også, derfor vil jeg gøre noget mere stabilt nu når jeg alligevel skifter vinduer.

Det er en samling på overliggeren men da det er 3 stk så gør samlingen ikke noget, har du lagt en ret brædt eller vaterpas på så det ses om der er en mave på den. Så skal det vise om jeg ser rigtigt en bule nedad på midten.

Ja det er også en lille mave synes jeg.

• En gul vaterpass ligger på en ramme over et vindue, omgivet af træ, under byggeri eller renovering.
  • Væg under renovering med åben isolering og et vindue. En person bruger et vaterpas for at sikre, at arbejdet er i niveau.
Nu tog du på en regel, hvor vinduet skal ind, tænkte mere på det kraftige øverst, som tagspærene ligger på, og det er den, der bærer op og ser ud til at bule.

Hvis det er en bærende langside, ville jeg have sat en 195 eller 220 regel over hele vinduet.

Ja det er en bærende langside, stående 220 med søjler på siden?

• Synes
Huddingebo
  • Laddar…
Det var svært at få et billede, men ja det er en lille mave synes jeg også. Dog er der en samling der også.

• Byggeplads med gul vaterpas på træskrå. Isolering ses bag brædderne, og der er en tydelig skarv.
Wasssp Wasssp sagde:
Det var svært at få et billede, men ja det er en lille mave synes jeg også. Dog er der en samling der også.
Ser ikke ud som om overdelen får nogen støtte fra undersiden, går det at se om det bare ligger på stolper til højre og venstre om din åbning.

Jeg må takke for alle jeres kommentarer, nu har jeg fået op vinduet med en forstærkning ovenover. Dog begyndte det at sne nu, så der blev pause i byggeriet en stund nu. Lidt køligt uden drevning, har I nogen tips der, fx skum eller sådan noget vinduesdrivning som kan købes. Her får I et billede fra i går aftes, nu er der presenning over. Der skal op nogle kortlægter og en regel mere på undersiden senere.

• Billede af en halvt færdig monteret vinduesramme i en ydervæg af træ, set om aftenen. Åbningen er delvist dækket med plader og isolering.
  • Synes
Gunnar Gran og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.