Har slået ned væggene i 2 garderober i gangen, hvor jeg skal sætte en skydedørsgarderobe op. Jeg har tænkt mig at bestille denne dør fra Skånska Byggvaror: http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/garderober/garderob_london/vit_gra/

Væggene er lige, gulvet er lige og fint, men problemet er, at loftet er ujævnt. Dørene kræver, at lofthøjden er mellem 236-240 cm, og den ligger der et sted, men som sagt, meget ujævnt.

Spørgsmålet er nu, hvordan jeg gør for at udjævne loftet, som er af letbeton, så jeg virkelig får det snorlige, så garderobedørene passer perfekt.

• En uåbnet væg i gang med udsatte bjælker og letbetonloft, der skal udjævnes for skydedørsskab.
ingen speciallist på det, men jeg havde sat en regel der som jeg havde jævnet af med små distanser. Men da kræver jo det at du "klæder ind" reglen siden så distanserna og hullerne ikke ses.

En anden løsning burde jo være at jævne af det med någonsorts fix, du lægger på fix og derefter der med en regel så du kan kontrollere om det er jævnt og fint, derefter bort med reglen igen, eller så sætter du reglen så det bliver jævnt og fint, og derefter trykker du ind fix i de huller som bliver mellem loftet og reglen.

Gladh sagde:
ingen speciallist på det, men jag hade sat en regel där som jeg havde jævnet af med små distanser. Men så kræver jo det, at du "klæder ind" reglen så distanserne og hullerne ikke ses.

En anden løsning burde jo være at jævne af det med nogen form for fix, du lægger på fix og så med en regel så du kan kontrollere om det er jævnt og flot, så bort med reglen igen, eller så sætter du reglen så det bliver jævnt og flot, og så trykker du fix ind i de huller, der bliver mellem loftet og reglen.
Det sidstnævnte du foreslår med en regel lyder jo næsten mest smidigt måske.
Borer jeg fast reglen og sørger for, at den er jævn for så at fylde ud sprækkerne og hullerne med fix mener du?

savio sagde:
Borer jeg fast reglen og sørger for, at den er jævn for derefter at fylde sprækkerne og hullerne med fix mener du?
Nu har jeg aldrig gjort det, men tanken er, at du klemmer reglen mod dine vægge på en eller anden måde, og så trykker du fixet/mørtelen ind mellem loftet og reglen, hvor der er huller.

Bør fungere, hvis du bare får nok fix ind, men det kan være svært at få det til, når der er meget små sprækker mellem loft og regel.

B
tjek hvordan taglisten skal placeres. sæt en mdf eller andet (gerne malet måske også). fiks mdf så den er i vater og ikke er skæv.
eller så må du shimse ovenover taglisten. men så bliver der synlig sprække

byggare henke sagde:
tjek hvordan loftlisten skal placeres. sæt en MDF eller andet (gerne malet måske også). fix MDF så den er i vater og ikke er i vater.
eller så skal du skimse ovenover loftlisten. men så bliver der synlig sprække
Hvad betyder skimse?

Lige nu hælder det vel til, at jeg forsøger at klemme en regel ind, så den sidder jævnt (bruger vaterpas).
Derefter fylder jeg alt ovenover reglen med en eller anden form for mørtel.

Jeg har lidt spartelmasse, som jeg har blandet og fyldt diverse huller med, det måske fungerer?

Jeg har nu klemt en regel ind øverst, men den er alligevel ujævn, skiller 2cm fra højeste til laveste punkt =(

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.