Helst vil jeg bare rive skidtet nu, men forhåbentlig findes der en eller anden nød-løsning for at fikse summen af 101 fejl (nogle mine, de fleste ikke faktisk). Gipset ovenover vinduet har sådan en kant-fasning nedad = da jeg lavede brættet øverst, målte jeg mod væggens kant der for list. Nu bagefter indser jeg, at jeg burde have målt mod sidevæggen i stedet, fordi resultatet er, at sidebrættet stikker ud en halv cm under topbrættet. Overvejer at lime en eller anden form for liste på brættets kant og så løse afstanden ovenover på gipset med noget mellemlæg/fugemasse man ikke ser... Jeg vil jo gerne have et hjørne på indfatningen, som er i linje med sidevæggen...

Tips?? Hvad kan jeg løse med akrylfuge/snickerispartel? Hvad som helst hellere end at bryde overbrættet ned, som sidder med både skruer og lim....

• Efterhængt gipsvæg over vindue med synlig kantforskydning, afsluttet med hvidmalet topplanke, viser installationsfejl og gap mellem materialer.
Et alternativ er at sætte gips indvendigt i omfanget, forstærke hjørnerne med gipshjørner (hjørneprofil) og derefter spartle.

Men hvis det er en nødløsning du er ude efter, så er det bare at sætte foder på, dække sprækkerne med akrylfuge og så male det hele.

En anden nødløsning er at sætte hjørnelister af fyrretræ og derefter male det hele.

maah maah sagde:
Et alternativ er at sætte gips indvendigt i omfanget, forstærke hjørnerne med gipshjørne (hjørneprofil) og derefter spartle.

Men er det en nødløsning, du er ude efter, så er det bare at sætte foder på, dække sprækkerne med akrylfuge og så male det hele.

En anden nødløsning er at sætte hjørnelister af fyrretræ og så male det hele.
Ja men tak, jeg gjorde lidt imellem, satte en liste i overkanten så topbrættet er i linje med gipsvæggene på siderne, så skal jeg bruge akrylfuge under foderet foroven og i sprækkerne... Ikke optimalt, men vil bare have det overstået nu.

• Synes
maah
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.