For lidt over et år siden fik vi en fin granittrappe monteret på grunden. Den har virkelig været et løft, men én ting generer lidt: sprækkerne mellem vangerne og trinblokkene (se billeder).
Som I kan se og sikkert forstå, er disse sprækker rigtige fælder for affald, løv og andet, så jeg vil meget gerne fylde dem med noget. Det ville gøre det meget lettere at holde rent, og jeg ville endda kunne spule trappen.
Jeg har overvejet en slags fugemasse, men jeg tænker, hvis trappens dele bevæger sig det mindste i forhold til hinanden, vil det jo revne. Jeg har også overvejet PL400, men det vil nok være svært at få pænt, og dets farve er jo ikke så flot.
Tec7 har jeg jo hørt om... vidste dog ikke at den findes i forskellige farver. Billedgooglet på "tec7 antracit" men fik ikke nogle gode resultater som viser hvordan den ser ud. Ville du have mulighed for at tage et billede af hvordan det ser ud hos dig henkepenk?
Jeg har nu mailet Novatec (producenten af Tec7) og spurgt dem, hvilken farve der passer bedst til granit, må se hvad deres svar bliver.
I mellemtiden tænkte jeg at benytte lejligheden til at spørge forummet om tips til, om jeg kan bunde sprækkerne med noget. Det ville føles lidt mere økonomisk ikke at skulle bruge Tec7 til at fylde hele hulrummene, som nogle steder er ret store.