Er i gang med at skifte en trossbotten og er stødt på et lille problem med en større mængde rørgennemføringer.
Tidligere havde det været tætnet med glasuld rundt om disse, det var nemlig muligt at finde nogle rester af gult bös blandt museekskrementer, reder, dødefugle, solsikkefrø og alt hvad de havde slæbt ind & skidt ud der.
Takket være dette er jeg ikke helt lige så ivrig efter at fortsætte med glasuld. Så spørgsmålet er, hvad man kan bruge i stedet for at få det tæt, isoleret samt i størst mulig grad musefri.

Flere rørgennemføringer i et gulv med træramme, herunder en hvid elektrisk stikkontakt og gule fleksible rør i en krybekælder.
Som billedet viser, er der en ordentlig række rør, der kommer op. Det eneste alternativ jeg kan komme på, er fugeskum, det ville gøre det tæt, og mus skulle ikke være specielt interesserede i at gnave i det heller, hvad jeg har hørt. Men hvor godt er det at skumme direkte mod syllen og gulvbjælkelaget? Især i et udeluftventileret, noget fugtigt krybekælderrum?

Hvilke alternativer har jeg?
Tak,
Johan

C
Jeg ville have støbt selve gennemføringen med gips. Hygroskopisk, billig, let at arbejde med, intet som musene angriber og forholdsvis let at bearbejde, hvis du har brug for at tilføje/ændre noget. Eller fugeskum. En så lille overflade gør næppe nogen større skade, hvis der skulle komme fugt ind, tænker jeg.

• Synes
johan_p
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.