Vi har sat en høj tredelt sokkel op i vores stue. Pga skæve vægge i gammelt hus (byggeår 1930) er der nu et mellemrum mellem soklen og væggen nogle steder.

Se billeder
Høj tredelt fodliste i stue med mellemrum til væg pga skæve vægge i gammelt hus. Diskussion om at fylde hullet uden at skade tapet. Mellemrum mellem tredelt sokkel og væg i en stue i et gammelt hus.

Hvordan gør vi dette pænt? Manden overvejede at fylde med en slags masse, men jeg er bekymret for tapetet, hvordan gør man? Hjælp!

K Kopros sagde:
Vi har sat en høj tredelt sokkel op i vores stue. På grund af skæve vægge i gammelt hus (byggeår 1930) er der nu et mellemrum mellem soklen og væggen nogle steder.

Se billeder
[billede] [billede]

Hvordan gør vi dette pænt? Manden overvejede at fylde med en eller anden type masse, men jeg vil skåne tapetet, hvordan gør man? Hjælp!
Vi har også sådan derhjemme, også 3-delt sokkel med sprækker nogle steder. Vi valgte at lade dem være, de er nok ikke lige så store som jeres. Men vil I dække det, tænker jeg maskeringstape på tapetet, fyld med latexfugue og mal soklen og fugue en gang. Synes latexfuguer har en tendens til at gulne, hvis man ikke maler dem.

• Synes
Kopros
  • Laddar…
S
Er det tapet eller malet væg?
Hvis det er en malet væg, ville jeg fugemasse og male med vægfarven.
Er det tapet, er det bedre at tapetsere efter listerne, så tapetet dækker mellemrummet.

Det er tapet som vi jo desværre satte op inden listningen :(

QUOTE="sinuslinus, post: 3140505, member: 131017"]Er det tapet eller malet væg?
Hvis det er malet væg ville jeg fuge og male med vægfarven.
Er det tapet er det bedre at tapetsere efter listning så tapetet skjuler sprækken.[/QUOTE]

S
Er det kun den væg, måske kan det betale sig med et par nye baner?

Jeg havde bundet med bundliste,
https://www.hornbach.se/shop/SIKA-SikaPE-bottningslist-20-mm/5239728/artikel-detaljer.html
Derefter maskeret væggen ovenfor listen med
https://www.hornbach.se/shop/TESA-M...tive-25m-x-25mm/8263817/artikel-detaljer.html
Og derefter spartlet sprækken med,
https://www.bauhaus.se/reparationsm...RmOJSNQAmkpKmMwrZcH79ETVR-G-ptaxoCpV4QAvD_BwE
One strike er hvid og meget nem at arbejde med, hvis det er lidt tørt i bøtten, så går det fint at dryppe i lidt vand og røre rundt.
Det skal være som stenhårdt pisket flødeskum.
Når spartelmassen er tørret, kan man male over, hvis det skulle være nødvendigt.

Onestrike ville jeg slet ikke bruge i dette tilfælde!
Det er fordi onestrike ikke er direkte fleksibelt, det vil sandsynligvis revne før eller senere.
En overmalbar blød fuge er bedre i dette tilfælde! Og så virker det med bagstop inden....hvis det er nødvendigt!?

Har også sat en tredelt liste på lidt bøjede vægge (måske ikke helt så slemt som på billedet dog). Vi trak ganske enkelt listen mod væggen med listebolt som blev spartlet og malet. Kan det ikke også løse jeres sprække?

• Synes
hscn
  • Laddar…
Er enig med den foregående, det ser bare mærkeligt ud, hvis væggen er konkav, og listen er lige. Hvis det ikke er muligt at trække listen tæt ind til væggen, vil det se bedst ud at tilpasse en salningslist af planhøvlet fyrretræ og montere den på bagsiden af overdelen mod væggen.

K Kopros sagde:
Vi har sat en høj tredelt sokkel op i vores stue. På grund af skæve vægge i gammelt hus (byggeår 1930) er der nu et mellemrum mellem soklen og væggen nogle steder.

Se billeder
[billede] [billede]

Hvordan gør vi dette pænt? Manden overvejede at fylde med en eller anden slags masse, men jeg er bekymret for tapetet, hvordan gør man? Hjælp!
træk en skrue, så listen/pladen trækkes ind

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.