Godaften!
Vi har også revet gulvet op i stue og spisestue nu, for at isolere om samt fjernet indstøbte sømmeregler. I alt drejer det sig om 38-40 kvm. I fremtiden vil vi måske have en ventilator langs den anden side af huset, for at få cirkulation på pladen. Vi ved ikke om eller hvornår vi gør det, men vi vil stadig selvfølgelig forberede til det for at være på den sikre side. Tænk jer budget-niveau. Er der nogen, der har et godt forslag til en passende forsegling? Det gælder så mellem eksisterende gips og mod syllen. Plus er det, hvis det er musesikkert... Det er ret trangt at komme til, og på ca. 1/3 er det MEGET svært at komme til.

Har overvejet at fugeskum er ret bekvemt, men folk løfter også en advarende finger om, at det suger og kan formidle fugt som bare den. Vil jo ikke have en våd masse liggende på syllen. Alternativt fastgøre lister for at dække sprækken, så typisk damptæt tape over... Men det bliver rigtig svært at fastsætte listen på de trangeste steder (10-15 meter som bliver vanskeligt). Svulmede tætningsliste?

Nogen med en skarp idé? :) Fugeskum kunne måske fungere? Bruges trods alt ved vinduer og døre, der kan det let blive fugtigt...

Mvh
 
  • Isoleringsmaterial og træregler under gulv, viser udfordringen ved tætningsarbejde i trange rum til forberedelse af mulig ventilationsinstallation.
  • Væg og gulv under renovering med træbjælker og synlige gulvplader. Manglende gulvbelægning for at isolere og installere flækt.
Hej

Hvordan gik det med dette? Jeg gennemfører det samme nu med mit hus (rum for rum) og jeg vil forberede til at kunne mekanisk ventilere pladen.

Inden jeg sømmer gulvet her tænkte jeg at rette aftrækket med fleksibel slange og rør 20-50mm men vil også tætne ydervæggens syll med en form for "trækbeskyttelse".

Har du et fedt billede af, hvordan I gjorde?
 
V Victor Paju sagde:
Hej

Hvordan gik det med dette? Jeg gennemfører det samme nu med mit hus (rum for rum) og jeg vil forberede at kunne mekanisk ventilere pladen.

Inden jeg sømmer gulvet igen her, tænkte jeg at rette udsugningen med flexslange og rør 20-50mm, men vil også tætne ydervæggens syld med en form for "trækbeskyttelse".

Har du nogle gode billeder af, hvordan I gjorde?
Desværre ingen billede. Kørte med sitko flex / etab dampspærretape, hvor de største sprækker også blev bygget op af diverse passende affaldstræ. Blev absolut ikke gastæt... Men i det mindste ingen store huller længere. Har endnu ikke følt behov for at ventilere pladen, men den dag man måske ønsker det, håber jeg, at funktionen bliver brugbar.
 
S StorBagaren sagde:
Desværre ingen billede. Brugte sitko flex / etab dampspærretape, hvor de største sprækker også blev fyldt med diverse passende skraldetræ. Blev absolut ikke gastæt... Men i det mindste ikke mere store huller. Har endnu ikke følt behov for at ventilere pladen, men den dag jeg måske ønsker det, håber jeg, at funktionen bliver dugelig.
Hmm jeg tror ikke det skal være gastæt, medmindre man starter ventilationen samtidigt… man bygger fugten inde, og den slipper ikke nogen steder hen… den kommer jo nedefra med disse uisolerede plader (som jeg har)

Men tak for svar! Har etab tape så jeg bruger nok den rundt om det hele så det bliver lidt dampspærre og zone når udsugningen starter

Jeg bestilte en ventilator som vil køre på 25% i starten her og som derefter vil køre mellem 40-60% (når der skal rives gulv op i køkkenet)

Det vil vise sig om sådan 5-10 år om man har gjort det rigtigt! men jeg har en tanke om at gulvet kan blive en grad varmere, når man trækker indendørsluft ind i spalten og derefter ud fra huset…
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.