Jeg arbejder på mit andet soveværelse på øverste plan med skråtag (38 graders taghældning).
I det første soveværelse blev vinklen sådan der, og hvis man kigger langs den, kan man se, at den snor sig frem. Nu er det andet soveværelse ved at blive ligesådan, se billede.

Jeg har brugt glasfiberremse og spartler derefter med en spartelspade vinkelret mod samlingen fra begge sider.

Tips til, hvordan jeg får det pænt?

• Loft med snedtag under renovering, med glasfiberstrimler og spartelmarksynlige langs hjørner og sømme, over et vindue.

Bedste svar

Jeg plejer at lægge gipset i samme retning, nu er det for sent.
Har du laser eller snor, så sæt den i samlingen, brug derefter en anhold som du spartler imod, en retskinne eller et længere vaterpas som du retter ind efter snoren/laser.

Ellers går det fint med bredspartel direkte, arbejd fra midten af retningslinjen til den ene side, begynd i midten igen og træk til den anden side, så får du en skarpere brudlinje som bliver lige, arbejd til den anden side med andre ord, ikke langs med samlingen/brudlinjen.

Mvh P-A

• Synes
Dsl
  • Laddar…
At det svajer væk skyldes sandsynligvis ujævnt tykt lag eller lidt dårlig pasform på pladerne, plejer at løse sig til sidst.
Trist når det bliver sådan bare.

Bedst at sove på det, bliver ikke så effektivt om natten uanset om man kun har tid der....

• Synes
Dsl
  • Laddar…
Findes færdige lister, der sættes i spartel.

• Synes
Jockeastrom
  • Laddar…
Hej,
Løfter tråden igen da jeg desværre er kommet ud for det samme problem.
Hvordan løste du problemet?
Taknemmelig for svar!

Var vist dårlig til at følge op på de råd jeg havde fået (og også følge dem :oops:).

Jeg kæmpede mest med en bredspartel (start i hjørnet og træk udad). Det blev bedre end det første rum men langt fra perfekt. Det ses dog mest i skråt lys, så jeg tænker ikke så meget på det, desuden er det også revnet et sted :seenoevil:

D Dsl sagde:
Var vist dårlig til at følge op på de råd jeg fik (og også følge dem :oops:).

Jeg kæmpede mest med en bredspartel (begynd i hjørnet og træk udad). Det blev bedre end det første rum men langt fra perfekt. Ses dog mest i skrålys så jeg tænker ikke så meget på det, desuden har det revnet et par steder også :seenoevil:
Tak for tilbagemeldingen(y)
Har selv anskaffet en laser, som jeg satte langs det lige parti i samlingen, og efter en stunds studeren indset hvilken af gipspladerne blev højere/lavere sat. Min tanke er at skære væk langs med og skabe ny lige linje. Får se om det lykkes,

Norgips har en perforeret lp50-profil. Den bruges, når vinklen ikke er 90gr.

en sådan ville jeg bruge i skråtag…

S samhad sagde:
Hej ,
Lyfter tråden igen då jag tyvärr råkat ut for samme problem.
Hvordan løste du problemet?
Taknemmelig for svar!
Hej! Vi har også samme problem herhjemme. Er der nogen, der har link til, hvor man kan købe liste til at sætte for at spackle over?

• Synes
Rompompom
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS sagde:
Vinkelprofil NORGIPS perforeret LP50 3000mm [link]

Findes i alle byggemarkeder.
Den du henviser der er en plade, som man skruer gipsen i..

Tak så meget!
Rejäl sagde:
Den du henviser til der er en plade, som man skruer gipsen i..
Jaha, den kan ikke bruges bagefter? Findes der noget, man kan bruge til at korrigere en allerede ujævn vinkel? Ovenpå spartlet og malet væg?

P
Det er en glat plade, der har huller der, hvor den bøjes/vikkes så spartelmassen ikke vil hæfte på den glatte plade..
Man må spartle med noget som gipsbrug, så vinklen bliver god og derefter lime papirstrimmel eller en slags microlitvæv i vinklen, som derefter spartles med almindelig spartelmasse..

• Synes
Rompompom
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.