Vi skal have dobbelte vægge overalt, spån underst og derefter gips. Jeg skal montere dem, så samlingerne overlapper, det tror jeg er bedst. Men min overvejelse er:

Skal jeg kun skrue gipsen i spånpladen eller skal jeg også skrue gipsen i reglerne?

Hvad siger I?
 
Trækker du gennem begge ind i reglen, så bliver det bedst!

/Pagge
 
Jeg overvejer at bruge færre skruer til spånet i regel og så skruer i samme mængde som vanligt i gipsen i regel for at spare lidt spånskrue (eller måske mest tid egentlig... skruen er jo ikke så pokkers dyr) god eller dårlig idé?
 
Skru op spånpladen, så den sidder godt, men ikke helt fastskruet. Så gør du som du har tænkt, skru gipsen med skruer til dobbelt gips. OM spånet er 12mmm, men det antager jeg.

/Norre
 
Min NCC-alt-i-allo-bekendte var ved at besvime, da han så, hvor ambitiøst jeg havde skruet OSB-pladerne. Han sagde til mig at bare fastgøre OSB'en, så den sidder (4-10 skruer), så klarer den dobbeltlange gipskrue resten.
 
Under forudsætning af at du har fuld kontrol over, hvor reglerne sidder bag spånet.

Typisk byggementalitet, jeg ville ikke spare på skruerne, men fastgøre hvert lag for sig ordentligt.
 
...behøver vel ikke nævne at det var NCC som byggede Moderna Museet.... og måtte renovere det grundigt pga. skimmelsvamp.
 
Jeg forstår raljen, men NCC er en ret stor virksomhed...
Kan nogle gange synes, at det bliver lidt for generaliserende omkring bygningsarbejderes viden og engagement.
(Også jeg er en kålsupare i sammenhængen...)

Desuden lå de moderne fejl ikke primært på udførelsessiden, men snarere på projekteringssiden.

Men misforstå mig ikke. Joken er harmløs og ret sjov. Du havnede bare midt i en større sammenhæng lige nu, så tag det ikke personligt.

Der er for mange dårlige bygningsarbejdere til, at vi skal bruge vores tid på at kritisere dem, der er gode, er vel min konklusion.
 
Nix - præcis, men jeg kunne bare ikke lade være :D.

Min NCC-kompis er meget kompetent og pragmatisk. Som hempulare har man en tendens til at gøre ting lidt for ambitiøst, fordi man ikke ved, hvor nøje tingene skal være.

At han så kommer forbi og peger med hele hånden og siger, at sådan kan man ikke gøre, føles ret godt.
 
Jeg vidste, at vi var enige.
Og jeg siger det igen; jeg var på ingen måde ude efter dig i dette specifikke tilfælde!!

Og hele Moderna fortjener en lussing...
Pinligt, sagde Bull.
Og alle i projektet skal have en slat af sleven.

Så...
Du gjorde helt enkelt ret i at give dem en stikpille i dette tilfælde. :D
 
Jeg har resoneret præcis modsat.

Hvad skal fastgøres i gipsen? Jo, tapet og farve. Det er nok med en skrue i hvert hjørne eller så mange, at gipsen ligger tæt op ad OSB'en.

OSB'en derimod skal der hænge både billeder, hylder og andet dims i, så den vil jeg have skal sidde fast. Følgelig har jeg skruet den ordentligt.
 
skru alt ordentligt, koster intet med skruer og spartel i det store hele ;)

4 skruer på en gips er LIIIITE snålt mathiass ;) kommer det til at lyde flapp flapp, hvis man trykker på den...
 
TiGGrE sagde:
skruv alt ordentligt, koster intet med skruv og spartel i det store hela ;)

4 skruv på en gips er LIIIITE snålt mathiass ;) kommer det lyde flapp flapp hvis man trykker på den...
Jeg sagde, at det "ræcker" med en skruv i hvert hjørne, jeg sagde ikke, at jeg har skruvet med en i hvert hjørne. I sand hjemme-snedker ånd har jeg selvklart trukket alle plader med gennemgående rustfri bolt (eller tilsvarende), selv om jeg måske har haft øget fokus på at fastgøre OSB'en snarere end gipsen.... ;D
 
Jeg er enig med dig HP... Ikke så sjovt at skrue gips i 2 uger.

"Been there, done that"
 
NEJ!
Jeg kan ikke vurdere deres kompetence, da jeg selv ingen har på området, derimod kan jeg vidne om deres engagement:TOTALT UBEGRIBELIGT. Dette gælder lige så vel entreprise delen som sælgeren og dennes chef.
Håber blot at du ikke tager det personligt, jeg resonerede ung som du, da vi besluttede os for dem. Med facit i hånden er vi dog mere skuffede end tilfredse.

C.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.