Hej, jeg morede mig med at fjerne et antal lag tapet i vores øvre gang i går og fandt dette. Mursøjle (til højre) møder spånplade (til venstre, det er altså siden på et linnedskab). Jeg vil have en glat vægoverflade som derefter skal males og overvejer, hvordan man gør det bedst.
1. Renoveringsgips (ulemper: svært at få ydre hjørnet til, da der er et træregel der, kræver flytning af loftliste og fodliste, samt usikker på, hvordan jeg fastgør gipspladen på mursøjlen)
2. Bredspartel alt og læg derefter armeringsvæv over, eller i omvendt rækkefølge sætte glasfiber eller andet armeringsvæv op og så bredspartle over (ulemper: besværligt at arbejde med, antager jeg, vis risiko for revnedannelse)
3. Læg papirremsa over samlingen og bredspartel (ulempe: størst risiko for revnedannelse, antager jeg)
Hvilket af alternativerne tror I på, eller har I andre gode forslag? Hvis det bliver spartel - er det bare at køre med en type mediumspartel lige på pudsen, eller ville I påføre en primer først?
Jeg stemmer på nr:1.
Sat gipspladen kant i kant (Rød).
Limede gipspladen med PL 400.
Købt en pose kanelbullar, fungerer oftest som betalingsmiddel.
Kørt til nærmeste plåtis med mål og fået bukket til en aluminium vinkelliste med ombuk.
Farvekode 0502Y G30. (Grøn).
Hvordan hjørneprofilen ser ud (Orange, billede 2).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.