Hej.
Vi har fjernet vandradiatorer i vores kælder til fordel for vandbåren gulvvarme, jeg har valgt at beholde de gamle tilslutninger, hvis jeg i fremtiden får en fejl på gulvvarmen eller skulle ønske at tilslutte en håndklædetørrer.
Disse rørstumper kommer ned fra loftet, men hvordan skjuler jeg dem bedst muligt?
Tanken er at have en almindelig loftliste (hvid hulkel), der sidder hvid flise på væggene og hvid loftpanel.

Mine overvejelser går mod en form for "kasse" / boks i hvidt træ eller rustfrit stål... hvad tror forumet?
Har nogen lavet en lignende løsning?
To vandrørstumper nedhængende fra loftet med messingbeslag mod en hvid væg og loftspanel.

Ingen der har nogen god idé eller tanke??

Sænkede fra et hul, kappede rørene længere oppe, plugge igen, sæt inspektionsluge.

D Dsl sagde:
Så ud fra et hul, kap rørene længere op, prop igen, sæt inspektionsluge.
Hej, tak for input. Men det er ikke en mulighed.

Mal det hele hvidt.

Protte

prototypen prototypen sagde:
Mal det hele hvidt.

Protte
Det er en form for kasse, jeg er ude efter, men har ikke fundet ud af materialevalg eller design.
Måske findes der endda noget færdigt at købe?

Hej.
Hvad er længden på rørene?
Hvis de er kortere/samme som loftlisten, så byg en kasse med loftlisten rundt om kassen.

D Davidofsweden sagde:
Hej.
Hvad er længden på rørene?
Hvis de er kortere/samme som loftlisten så byg en kasse med loftlisten rundt om kassen.
Længden er ca. 6-8cm (længere end loftlistens bredde/højde).
-ja, det er noget lignende jeg overvejer.

Mit problem er løst, jeg købte kabelkanal i passende størrelse samt tilhørende afslutningslåg og gemte rørene.
(Der er også loftliste nu, men billedet blev taget, inden den kom op).
Jeg har gjort på denne måde to steder, og jeg synes, det blev en god løsning.
Kabelkanal monteret i et hjørne under et hvitt loft og fliser, uden takliste.

• Synes
john.h
  • Laddar…
Ser flot ud (y)

• Synes
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.