Hej alle,
Svenne som bor i Irland og ikke stoler på lokale håndværkere...
Jeg vil isolere loftet i mit hus bygget i 2005. Vil ikke bygge loftet ud til beboelse, men bruge det til opbevaring, dvs. loftsdør / lem med stige er installeret.

Har fået tilbud, som virker at være ok, MEN der er en STOR forskel på begge tilbuddene. Enten sprøjtes isoleringen (100mm) direkte på fugtisoleringen og undertaget og skaber et nyt tæt lag og et lufttæt loft. ELLER du sætter en kex afstandsstykke og skaber en ventilationskanal mellem sprøjteisoleringen (200mm) og skifertaget.

Feedback på disse forskellige metoder tak....

T
Det lyder som to helt forskellige tage...? Et med råspont (med fugtisoleringsduk...?) og et med skifer...?
Kan du fortælle, hvilke forudsætninger der er i dag?

Jeg tænker, at 200 mm er bedre end 100, vi har typisk 400 mm isolering i taget i Stockholm-området, og en luftspalte er altid at foretrække (et krav hvis man har træmateriale vil jeg sige)
Hvad er en "kexdistans"?

• Synes
MrFrame
  • Laddar…
Beklager den langsomme respons.... Årsafslutning osv.
Vedhæfter tre billeder fra loftet i spørgsmålet.
Kexdistans er afstanden, når man indsætter "kex", der danner en afstand/luftrum mellem det eksisterende tag og sprayisoleringen. Her på øen sprayer man enten direkte på den sorte dug på billederne med 100 mm skum, eller opretter en kexdistans på 50 mm og sprøjter derefter 200 mm skum, men selvfølgelig meget dyrere....

• Loft med trækonstruktion og sorte plader, hvor der skal sprayisoleres. Trærammer danner struktur mod en grå murstensvæg.
  • Byggnadsarbete, isolering syns, konstruktion med träreglar, svart plastfolie, flexibel ventilationsslang, suddig förgrund, inomhus, byggdetalj.
  • Tagkonstruktion med træspær og sort dug set på en loft. Kexdistansmetode til sprayisolering ses her, med afstand mellem træ og dug.
MrJay
Hvis jeg kunne vælge, ville jeg helt sikkert have valgt luftspalte (kex) + PU skum. Så får råsponten ventilation på undersiden, og undersiden beskyttes mod kondens, hvilket jeg har oplevet (dyrt!)

• Synes
MrFrame
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.