Jeg renoverer trappe. Nye tamrapptrin af 8mm eg skal limes som overfladelag. Det øverste trin er problematisk.

-vange er højere, og i dette tilfælde vil jeg lægge trappetrinet på vangen. Det skal derfor slibes/fræses/saves ned ca. 3mm.
-trappetrinet hælder. Jeg vil gerne høvle/slibe, så det bliver horisontalt.

Jeg vil ikke hæve de lavere overflader. Det er de lave overflader, der gør, at jeg kan tilslutte til den tilstødende parket på det rigtige niveau.

Mit spørgsmål: hvordan sliber/fræser/saver jeg nemmest dette til en jævn og mere horisontal overflade?

• En trappe under renovering med udsatte, ubehandlede træoverflader og skader i hjørnet, som skal rettes op, så trinene bliver vandrette og jævne.
  • Trætrappetrin under renovering, skæve og ujævne overflader skal justeres. Øverste trin skal planeres for at matche tilstødende parketgulv.
  • Trin under renovering med ujævne overflader, hvor trappetrin og vangen er synlige. Værktøj og papir ligger ved siden af trappen.
Pudhøvl eller båndsliber, måske. Hvis du kan komme til? Det kan jo måske gå med en Japansåg/stemjern på visse dele også, hvis det stikker op.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.