Hvilket værktøj har jeg brug for til at save den nederste del af dørkarmen væk, som er markeret på billedet nedenfor? Jeg har en stiksav og en fukssvans. Men måske er det nemmere med et andet værktøj?

• Nederste del af en dørkarm, hvor 5 cm er markeret, klar til at blive afskåret. Den ligger ved en træbundliste og gulv af lys linoleum.
Billede?

Jeg tror en multicutter (eller hvilke forskellige navne de nu går under) ville gøre underværker. Selv manglede jeg sådan en i weekenden og brugte stemmejern og hammer. Fungerede også ok.

Fukssvans kan gå, hvis du ikke har en væg eller lignende, der kan tage skade. Stiksaven kan du sandsynligvis helt glemme.

Som sagt det er et typisk tilfælde for en multimaster (originalen fra Fein hedder sådan), Bosch har lavet en kopi som jeg tror fungerer helt OK også, noget billigere. Så findes der nogle gange lavprisvarianter hos Jula osv. Er mere usikker på om de fungerer.

Med et sådant værktøj tager det 30-60 sekunder at save den der del af på millimeteren præcist.

Kom til at jeg har en dremel hjemme. Kan man købe et skæresæt til denne tror I?

309328_X_2010-02-09_113957_847.jpg

Jeg skal kun skære det som ses på billedet (og på modsatte side af døren), så at købe et multiværktøj føles ikke aktuelt lige nu. Hvis det ikke går med dremelen, så må det nok blive et stemmejern i så fald.

Med de alternativer ville jeg bruge fukssvansen, det gør jeg for øvrigt oftest alligevel, selvom jeg har Boschmodellen af multicuttern.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.