Hej!

Skal sætte glespaneler (28x70) op i dag for derefter at lægge gipstag på. Har søgt rundt og set en masse videoer for at prøve at forstå, hvor man sætter den første glespanel i forhold til væggen, dvs. hvor stor afstand der bør være - men finder ikke noget klart nogen steder.

Skal den sidde klods mod eller have et mellemrum? Selv hvis jeg sætter den klods mod og derefter kører CC30, så vil den første gipsplade have et hul på 3,5 cm mod væggen, hvilket jeg antager ikke er ønskeligt. Eller er det meningen, at man ikke skal sætte CC30 mellem de første to glespaneler, så gipsen kommer så tæt på væggen som muligt - og derefter køre CC30?

Hullet som den røde pil peger på her, vil man vel undgå? Denne illustration er CC30 hele vejen.

Rød pil peger på mellemrum mellem gipsplade og væg på illustration af glespaneler monteret CC30.

Tak!

Lovensson Lovensson sagde:
Hej!

Skal sætte op glespaneler (28x70) i dag for at derefter montere gipsloft. Har søgt rundt og set på masser af videoer for at forsøge at forstå, hvor man sætter første glespanel i forhold til væggen, dvs. hvor stort mellemrum der bør være - men finder ikke noget tydeligt nogen steder.

Skal den sidde tæt mod eller have et mellemrum? Selvom jeg sætter den tæt mod og derefter bruger CC30, vil første gipsplade jo have et mellemrum på 3,5 cm mod væggen, hvilket jeg formoder ikke er ønskværdigt. Eller er det meningen ikke at sætte CC30 mellem de første to glespaneler, så gipsen kommer så tæt på væggen som muligt - og derefter bruge CC30?

Mellemrummet den røde pil peger på her, vil man vel undgå? Denne illustration er CC30 hele vejen.

[billede]

Takker!
Sæt den første helt ind mod væggen.
Den anden fra væggen sætter du på cc 26,5 fra den første, derefter cc 30.

• Synes
tergo og 2 andre
  • Laddar…
Amatørsvar:
Første glesen tæt mod væggen.
Anden CC300 - (70/2)
Resten CC300

Følg pladeproducentens monteringsanvisning.

FredrikR FredrikR sagde:
Sæt første helt ind mod væggen.
Anden fra væggen sætter du på cc 26,5 fra første, derefter cc 30.
snaggletooth snaggletooth sagde:
Amatørsvar:
Første glesen klods mod væggen.
Anden CC300 - (70/2)
Resten CC300
Tak, lyder klogt! Og så samme måde ved afslutningen hvis det ikke lige går op. Så kører vi på det!

F fribygg sagde:
Følg pladeproducentens monteringsvejledning.
skal se om jeg kan finde noget online, tak!

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
Lovensson Lovensson sagde:
Tak, lyder klogt! Og så på samme måde ved afslutningen, hvis det ikke tilfældigvis går lige op. Så kører vi med det!

skal se om jeg kan finde noget online, tak!
Det er meget usandsynligt, at et sæt af regler, lægter eller hvad som helst, vil gå "jævnt op" på begge sider, om man kan sige det sådan.

• Synes
Lovensson og 1 anden
  • Laddar…
Hvis du starter med en hel plade, bør du tjekke, hvordan den sidste plade bliver. Hvis rummets mål er sådan, at den sidste plade kun bliver et par centimeter, er det måske bedre at starte med en halv plade.

• Synes
Lovensson og 4 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.