Hej! Jeg er i gang med at ordne et hus, hvor de tidligere ejere "ikke var så handy" (sender-vennens diplomatiske udtryk). Det er ikke rigtig en mulighed at rive alt ned og starte forfra, så jeg forsøger bare at gøre det rimeligt, så vi kan bruge rummet. Under alle omstændigheder to spørgsmål, der dukkede op vedrørende dette hjørne:

1. Findes der en smart måde at måle/tegne en afrunding i loftet, så jeg kan skære gipsen så pænt som muligt, så det følger loftet?

2. Når vi sætter loftliste på de lige vægge, hvad gør vi så med de rundede som her? Har set, at der findes fleksliste, men det er jo meget synligt her, så jeg vil ikke have en grim plaststrimmel, kan man sætte noget pænere over? male den usynlig?

Taknemmelig for svar på niveauet good enough :)

• Hjørne af væg og loft i renovering, med gipsplader, ufuldendt maling og vindueskarm. Udfordring med buet loft og installation af lister vises.
Jeg havde kørt uden tagliste (for jeg har ikke evnen til at gera en liste, der passer der). Sørg for at få gipsen tæt mod loftet og fuge mellem gips og loft med fuge som Tec-7.

For at tegne rundingen af kan du tage en stump i passende størrelse og tegne ved hjælp af en afstand mod loftet. Tag f.eks. et stykke liste på 10-15 cm og sæt en skrue i enden. Hold den anden ende mod loftet, så ridser du med skruen i stumpen, du har skruet fast.
Så fjerner du stumpen og overfører profilen til en hel gipsplade.

Tak! Vil gerne skjule mellemrummet mellem gips og loft de steder, hvor det er størst/grimmest, men hvis vi bruger fugemasse og så alligevel tapetserer, så ser man måske ikke/skænker ikke samlingen der en tanke alligevel.

Man kan jo få "bøjet" træstykker ved at lægge flere trælister ovenpå hinanden i den ønskede form og lime dem sammen. Hvis du skaffer 2 mm tykke trælister og fastgør rundt om svingen, kan du stryge lim imellem og sætte op og vente. Derefter slibe og male.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.