Hejsa

Jeg skal reparere trappen til vores friggebod. Den ene bjælke havde "sunket" og var ikke længere vandret, hele trinnet hældede. Jeg fjernede trinnet og tog nogle billeder, som I kan se her http://imgur.com/a/E1tK8

Håber I kan se fejlen, måske dårlige fotos, men den venstre bjælke, som trinnet skal ligge på, er ligesom "faldet ned" lidt. Man kan se, at fundamentet måske var forkert placeret ved monteringen, det burde vel have været længere indad, så det tog vægten mere "oppefra". Nu skal det "tage vægten i en vinkel".

Hvordan ville I løse dette? Jeg er 21 år og har nul byggeerfaring, så beskriv gerne i lette ord...
Skal jeg grave fundamentet op og flytte det længere indad? Som I kan se på det højre fundament på modsatte side, er det placeret mere indad.
Hvis jeg fjerner bjælken, skal jeg vel have en slags midlertidig donkraft, så hele konstruktionen ikke kollapser?

Taknemmelig for enkle tips.

Først skal du begynde med at støtte den regelstump op, som hjørnet hænger på. Konstruktionen er vel ikke den bedste. Enkelt diagram viser en regelstump, vist med pil, der skal støttes for at forbedre trappekonstruktionen.

Derefter tror jeg, at den enkleste løsning med en trappe er at købe færdige vangstykkker på ByggMax, findes i tre eller fem trin. Nemt at montere. Sådan her:

Træterrasse med en nybygget trappe under konstruktion, lavet med færdige vangstykkker. Værktøj og byggematerialer spredt omkring.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.