hej, har fjernet et skab, og væggen bagved ser sådan ud. Skarp og endda væggens planker er synlige langs bunden, hvor der sandsynligvis har siddet en stor sokkel tidligere. Hvordan spartler jeg udjævner dette? Gips?

• Væg med afskallet gipsplader, synlige træplanker nederst, værktøj på gulvet; tidligere garderobeområde, renoveringsprojekt.
  • En revet væg med synlig vass og træplanker, en skruetrækker og hammer ligger på gulvet med tapetrester og stykker af væg.
  • Væg med afsløret vass og træsokkel, hvor puds er faldet af. Skruetrækker og bræt på gulvet i forgrunden.
Hurtigst er at sætte renoveringsgips, der er 6 mm tykt. Men så får du problemer med at få en pæn afslutning foroven. Du kan løse det ved at sætte gipsen på hele væggen helt op til loftet.
Eller også forsøger du at få lidt puds forneden for at erstatte det, der er forsvundet, og bredspartle bagefter.

hsd
Bank alle løse puds væk og puds om igen

• Synes
Demmpa
  • Laddar…
Du kan køre gipsputs, nemmest at bruge.

• Synes
tobben87
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sagde:
Du kan køre gipsputs, nemmest at bruge.
Behøver jeg at sætte et eller andet net? Typ hönsnät som armering?

hsd
Vassen er armeringen...

Armerer så ind i vassen

• Synes
Leif i Skåne og 6 andre
  • Laddar…
hsd hsd sagde:
Vassen er armeringen...

Armerer så ind i vassen
Hø hø:)

Ok så net er overkill?

hsd
Net er bedre, så hvis alt sidder løst, er det fornuftigt at netarmera
Men det ser du jo, når du begynder at banke

hsd hsd sagde:
Net er bedre så om alt sidder løst er det fornuftigt at netarmera
Men det ser Du jo når Du begynder at banke
Å hvor meget skal jeg banke? Alt der sidder løst? Og hvor hårdt?

Ja, alt som sidder løst. Ikke banke så hårdt. På billederne ser det ud som det burde række op til tapetkanten, men det er svært at afgøre kun ud fra billeder.

Riv ned til plank. Gipse og spartle?

Så gips, og ikke mørtel? Puds? Fix? Der ser ud til at være en hel del produkter. Hvis I har et godt link til fornuftigt materiale, man kan købe, ville jeg være taknemmelig.

J
Troligen kalkpuds. som nogen skrev, gipspuds fungerer sandsynligvis at reparere med, mere let at arbejde med, men tag ikke noget hårdere. kalkpuds er blød og kan optage bevægelser, men er samtidig skrøbelig for slag eller reparationer med hårdere mørtel. Dvs. reparer med forkert materiale, og cementpuds vil slippe som en kage, når væggene bevæger sig lidt. Tagrøret fungerer fint at pudse på, ingen grund til at have noget andet... Mine erfaringer fra lignende arbejde hjemme her som amatør, men har læst meget forud for reparationerne...

AXS
AXS AXS sagde:
[link]

Gipsputs er fantastisk på mange måder, nemt at arbejde med og hæfter på det meste. Børst overfladen af før og fugt med en blomstersprøjte.
Hvad taler vi om af tørretider, før man kan fuldspartle over gipsen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.