Hej!
Vores hus har et "stakit" i en form for beton med stolper og søjler (se billeder). Vi tror, det er støbt med en form for puds på(?). Sandsynligvis lavet engang i 60'erne.

Stakittet er nu begyndt at forvitre flere steder, og vi vil gerne renovere det. Mit spørgsmål er, hvem man passende henvender sig til? Hvad kaldes denne kompetence? Er det murere eller hvad?

Støbeforme er stadig tilbage til de små dyre-relieffer, der er på søjlerne (se billeder), dog ingen støbeforme til søjlerne eller anden dokumentation, der fortæller, hvad stakittet er lavet af.


Et gult murstenshus med et gammelt betonhegn med søjler i forgrunden, er ved at forfalde. Revne i betonsøjle i et 60'er-stakit; slidt og revnet struktur. Søjlen står på en græsplæne med lilla blomster. Betonstolpe med relief af et liggende dyr og træplade ovenpå, del af ældre havelåge. Betonstolpe med huller i toppen og revner på siderne, placeret ved en sti og græsområde. Fliser og lilla blomster ses omkring stolpen. Revnet betonstakit med græs i hjørnet; viser begyndende forvitring og revner i betonen. Betonstøbning af søjle, viser forvitring og rust under en betonbjælke i haven. Hus og bil ses i baggrunden. Betonstakit med revner og forvitret overflade, omgivet af blomster og grus.
 
  • Betonstolpe med revner og en udsmykning af en relief af et dyr i form af en svane. Sten og planter kan ses i baggrunden.
  • Betonstakit med begyndende forvitring, inklusiv revne og reliefform, samt blomster og murstensbygning i baggrunden.
  • Revnet betonstakit med begyndende forvitring og planter ved bunden.
  • Betonstolpe med begyndende nedbrydning, del af et ældre hegn fra 1960'erne, med græs i baggrunden.
  • Betonpæl med skader i en have, tæt på et rødt hus med hvidt træværk.
  • Hus med gult murstensfacade og et forvitret betonstakit med stolper, set fra vejen. Stakitet har balustre og formodentlig 1960'er design.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.