Vi skal opdatere køkkenet lidt og blandt andet skifte kakkel ud med mosaik. I forbindelse med det ønsker vi at sætte mosaikken højere, end hvad kaklen går i dag. Mit problem er, hvordan man skal sætte det rundt om vinduet. Vi skal gå ca. 1/3 op i højden langs vinduet med mosaik, men hvordan gør man med vindueslisten? Indvendig beklædning tænker jeg mig bliver træ på siderne og mosaik forneden.
Jeg synes, du skal have samme foder rundt hele vinduet, også langs undersiden.
Jeg tror, det bliver flottest sådan.
Altså sådan her:
Der findes jo klackfoder.
Der kan man med lidt høvlen og saven tilpasse "dybden", så det passer til forskellige vægtykkelser.
Medmindre man vil lege med udfyldningslister, hvilket sikkert bliver billigere
Mål og mål igen og se om du kan justere foderet, så det ligger mod mosaikken. Sæt mosaikken først med centrering midt i vinduet og træk foderet, så det går mod mosaikken. Eller læg foderet på mosaikken og sæt en salning tilsvarende mosaikken på ydersiden af foderet.
Jeg synes, at du skal have samme liste rundt om hele vinduet, også langs undersiden. Tror, at det bliver pænest sådan.
Nja, det tror jeg ikke rigtig på . I dag har vi fliser, der slutter præcis under vinduet, og vi har kun lister på siderne og i overkanten, og det ser helt OK ud. Desuden har vi køkkenhanen lige ved vinduet, og der er ikke mere end knap 20 cm fra køkkenbordet til underkanten af vinduet, så en træliste ville blive grim ret hurtigt der.
Mål og mål igen og se om du kan justere foderet, så det ligger mod mosaikken
Sæt mosaikken først med centrering midt i vinduet og træk foderet ud, så det går mod mosaikken.
Eller læg foderet på mosaikken og sæt en falske, der svarer til mosaikken, på ydersiden af foderet
OK, du foretrækker altså mit første billede, hvor listen "går ned i mosaikken"?
At lægge listen på mosaikken tror jeg ikke bliver lige så godt i så fald, da det bliver en åben afslutning på listen nederst.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.