Min sambo impulskøbte en indsatskamin på villamessen og troede, at jeg kunne citat "pluppa in" der, hvor den gamle stod.

Tanken var at kunne se ilden fra både stue og køkken. (Indsatsen hedder supra 583 N og har glas samt kan åbnes på to sider).

Det tog mig 3 uger at få den ind i huset, da den vejer 200 kg.
Jeg har ingen anelse om, hvordan man murer, endnu mindre hvordan man murer en indsats, der er åben på to sider og har en røgkanal på 200 mm.

Er der nogen, der har nogle tips til, hvordan jeg skal gå videre?

I
Man plejer ikke at mure ind en insatskamin, uanset om den kan ses fra en eller to sider, og forklaringen er enkel: den udvider sig af varmen og har brug for plads til at udvide sig. Så placer den i hullet i henhold til installationsanvisningen og tilslut en røggaskanal af fleximodel (slange) til røgrøret i den skorsten, der tidligere har tilhørt en åben pejs. (Det er det, man har en insatskamin til, eller ellers handler det om noget andet.)

Den eneste jeg finder på Supras side er
Univers 582 N
Beskrivelsecbcf0ea2969c14ef286d2a223a96cb46.jpg

582 N har dobbeltsidigt glas.
Den ene side har hiss/sidehængt glas.
Den anden side har sidehængt glas.
Benstilling som standard.

Så også nogle billeder med indmurede indsatser men kan ikke finde dem nu :(

Præcis sådan en er det, men min hedder 583 (ved ikke forskellen).
Dog har vores to kanaler på hver side af røgekanalen (formoder at det er for at kunne trække kanaler til andre rum).

Superflot, men hvordan murer jeg skidtet ind?
Føles som om jeg skal hyre en murer/skorstensfejer?? en gang når man har vundet i lotto.

Sådan her ser det ud, hvor jeg skal have den.

Her er billedet..

• Stue med pejs til venstre og en udsigt mod et køkken i baggrunden, der indeholder stole, bord og forskellige husholdningsartikler.
Og her fandt jeg nogle billeder iaf :)

Milkshaken
Ansæt en murermester eller kaminnisse.... Det der er alvorlige ting, hvis man ikke gør det rigtigt..... Tænk på, at der bliver farlige gasser fra en brændeovn.... Hvis det gøres på den forkerte måde, risikerer du hele familien..... Gassen er jo desuden lugtfri..... Kuldioxid...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.