Tidligere ejer af huset havde problemer med fugt i krybekælderen, så de åbnede en række store huller for at øge ventilationen. Jeg ved ikke, om det hjalp eller ej, men jeg har købt en kondensaffugter, der skal stå og køre dernede i stedet og vil derfor lukke og forsegle alle huller. (Har ryddet op og lagt bygningsplastik i krybekælderen).

Katteloftsvinduerne tænkte jeg at forsegle med cellplast og fugeksum, medmindre nogen har et bedre forslag?

Men hvad skal jeg forsegle de her store huller med? Lecablokke? Hvad bruger man til at mure det her ind med? Har aldrig lavet noget lignende arbejde.

Taknemmelig for alle tips!
Stort hul i sokkel med trådnet foran, omgivet af løv og træplanker. Hullet skal lukkes i forbindelse med fugtproblemer i krybekælder. Rødt træsokkels hus med store huller og træplade foran, omgivet af græs og sten. Netspærre og delvist sammenstyrt murværk ses under huset.

Z ZeroKnowledge sagde:
Tidligere ejere af huset havde problemer med fugt i krybekælderen, så de åbnede nogle store huller for at øge ventilationen. Jeg ved ikke, om det hjalp, men jeg har købt en kondensaffugter, som skal stå dernede i stedet, og vil derfor lukke og forsegle alle hullerne. (Har ryddet ud og lagt byg plast i krybekælderen).

Kattegluggerne tænkte jeg at forsegle med celleplast og fugeskum, medmindre nogen har et bedre forslag?

Men hvad skal jeg tætne disse store huller med? Lecablokke? Hvad bruger man til mørtel til dette? Har aldrig lavet noget lignende arbejde.

Taknemmelig for alle tips!
[billede][billede]
Mursten eller teglmørtel afslut med pudsning på ydersiden. Tjek med en bygherre, hvis du er usikker på, hvilken mørtel du skal bruge.
Ville også installere mindre ventilationsrør med gitter, så luft kan komme ind og ud. Luftgennemstrømning i en krybekælder er godt.
Man kunne også lade en luge være tilbage og lave en pænere én, så man kan komme ned i kælderen og inspicere fra tid til anden, hvis der ikke er nogen måde at gøre det fra indersiden.

Tørbeton (grovbeton) eller mørtel C ville jeg anbefale.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.