Nu har jeg brug for jeres hjælp!! Jeg har sat gips op i garagen nu, men i et hjørne mod en mellemvæg, der grænser op til et depotrum (garagen har en mellemvæg, der deler garagen fra en depotdel), rammer jeg ingen regel, som jeg kan skrue gipspladen fast i.
Kan man fastgøre pladen kun til den anden gipsplade?
Pladen er 1200 mm, reglerne sidder med c-c 600 mm, så på venstre side midt på er den fastskruet gennem begge gipsplader og derefter ind i reglen.
Hvordan gør jeg på højre side??
Taknemmelig for hurtige svar, da vi skal tilslutte vægstikkene og begynde at male nu i weekenden.
På forhånd tak!!
Kan man fastgøre pladen kun til den anden gipsplade?
Pladen er 1200 mm, reglerne sidder med c-c 600 mm, så på venstre side midt på er den fastskruet gennem begge gipsplader og derefter ind i reglen.
Hvordan gør jeg på højre side??
Taknemmelig for hurtige svar, da vi skal tilslutte vægstikkene og begynde at male nu i weekenden.
På forhånd tak!!
Satte gipsplader på væggene før, og efter at have rådført mig på dette vidunderlige forum, fik jeg svaret, at den bedste løsning i mit tilfælde var dobbeltgips med forskudte samlinger.
Nu har jeg gjort det i hele garagen, men desværre missede jeg en regel
Så jeg tænkte på, om der var en god måde at få gipspladerne sat sammen med hinanden, da den nederste plade sidder skruet direkte i reglen.
Nu har jeg gjort det i hele garagen, men desværre missede jeg en regel
Så jeg tænkte på, om der var en god måde at få gipspladerne sat sammen med hinanden, da den nederste plade sidder skruet direkte i reglen.
Som tidligere talere anbefalet: lim. Der findes specielt gipspladelim, men det er dyrt. Til din (hvad jeg forstår) beskedne overflade kan det sikkert gå fint med monteringslim, f.eks. PL200/PL400 eller lignende. Mek en anordning sammen af nogle brædder og en regel, så du kan lægge pres på den limede plade under limets hærdning.
Har man større overflader, hvor man vil supplere et lag gips, og hvor regelforstanden ikke fungerer, kan man skrue pladebånd (pb50 f.eks.) på eksisterende lag gips og ind i de eksisterende regler, og derefter skrue det nye lag gips i pladebåndet.
Sådan gør man ofte, hvis man skal supplere gamle vægge, der har regelforstand cc 600 mm (og dermed gipsplader 1200 mm) med et ekstra lag gips med bredde 900 mm.
Har man større overflader, hvor man vil supplere et lag gips, og hvor regelforstanden ikke fungerer, kan man skrue pladebånd (pb50 f.eks.) på eksisterende lag gips og ind i de eksisterende regler, og derefter skrue det nye lag gips i pladebåndet.
Sådan gør man ofte, hvis man skal supplere gamle vægge, der har regelforstand cc 600 mm (og dermed gipsplader 1200 mm) med et ekstra lag gips med bredde 900 mm.
Klik her for at svare