2,687 læst ·
18 svar
3k læst
18 svar
Hvordan midlertidigt løfte hønsehuset op
Jeg bygger et hønsehus, der når det er færdigt, skal stå på pæle, så hønsene kan gå under det efter behov. Det jeg spekulerer over er, hvordan jeg bedst muligt kan løfte det op på pælene? Det vejer sikkert over 100 kg, og da det tager et stykke tid at fastgøre det på pælene, montere krydsstag osv., ønsker jeg ikke at have et par personer, der står og holder det oppe, mens arbejdet udføres. Det skal løftes cirka 75 cm.
Omkostningerne er allerede løbet op mere end budgetteret, så de dyre og spændende løsninger er desværre udelukket. Det skal også tages ud af garagen, før det løftes på plads, ellers rammer det garageportene.
Forslag?
Omkostningerne er allerede løbet op mere end budgetteret, så de dyre og spændende løsninger er desværre udelukket. Det skal også tages ud af garagen, før det løftes på plads, ellers rammer det garageportene.
Forslag?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
Så nogen, der havde sat hjul under hønsehuset, de flyttede hønsehuset over en græsplæne, tænker at det er lettere at få det ud fra garagen med hjul.FemTummar sagde:
Jeg bygger et hønsehus, som når det er færdigt, skal stå på stolper, så hønsene kan gå under det ved behov.
Det jeg overvejer, er hvordan jeg bedst muligt kan løfte det op på stolperne? Det vejer sikkert over 100 kg, og da det tager et stykke tid at fastgøre det på stolperne, montere krydsafstivning osv., vil jeg ikke have et par folk til at stå og holde det oppe, mens arbejdet udføres.
Det skal løftes omtrent 75 cm.
Omkostningerne er allerede løbet op ud over budgettet, så de dyre og spændende løsninger falder desværre bort. Det skal også tages ud af garagen, inden det løftes på plads, ellers rammer det garageportene.
Forslag?
Hjulene vil sidde på understellet, dvs det jeg forsøger at løfte huset op på... 🤔H HEM2121 sagde:
Jeg har selv været inde på tanken om at successivt palle det op, men har ikke fundet ud af, hvad jeg skal palle det op med.
Heij83
Løsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 indlæg
Heij83
Løsbygger
- Västra Götaland
- 1,037 indlæg
Præcis sådan har vi gjort med vores, bygget på et campingvognschassis perfekt for hønsene at tage ly under og så kan man flytte det til nyt græsareal.H HEM2121 sagde:
Men det føles som TS vil have en mere fast løsning og få det op på pæle.
Jeg ville have forsøgt at stille det på nogle paller, der står på højkant med nogle stræbere imellem, der får du 80cm, måske går det at arbejde under for at fastgøre der.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
Ja, et antal EU paller (ikke engangspaller, de er for svage) under, men ikke på højkant. Tror at højden på pallerne er 15 cm per stk. Det fremgår ikke af størrelsen på selve hønsehuset.Heij83 sagde:
Præcis sådan har vi gjort med vores, bygget på et campingvognschassis perfekt for hønsene at søge ly under, og så kan man flytte det til ny græsgang.
Men det føles som TS vil have en mere fast løsning og få det op på søjler.
Jeg havde forsøgt at stille det på nogle paller, der står på højkant med nogle stivere imellem, der får du 80 cm, måske går det at arbejde under for at fiksere da.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
Hvor stort er hønsehuset?FemTummar sagde:
Jeg bygger et hønsehus, som når det er færdigt, skal stå på pæle, så hønsene kan gå under det ved behov.
Det jeg overvejer er, hvordan jeg bedst kan løfte det op på pælene? Det vejer sikkert over 100 kg, og eftersom det tager lidt tid at fastgøre det på pælene, montere krydsstag o.l., så vil jeg ikke have et par mænd til at stå og holde det oppe mens arbejdet udføres.
Det skal løftes cirka 75 cm.
Omkostningerne er allerede løbet mere op end budgetteret, så de dyre og spændende løsninger falder desværre bort. Det skal også tages ud af garagen, inden det løftes på plads, ellers rammer det garageportene.
Forslag?
Heij83
Løsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 indlæg
Heij83
Løsbygger
- Västra Götaland
- 1,037 indlæg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,571 indlæg
Idéen med paller kunne fungere, helst liggende for stabilitetens skyld.., Jeg må kigge rundt lidt i omgivelserne og se, om det er muligt at få fat i sådanne til rimelig pris. Tak til alle, der har hjulpet mig med at tænke i nye baner!