Hej.
Jeg har læst på BH i mange år og støttet jer med det, jeg kan. Nu håber jeg, at der findes nogen, der kan støtte mig.
Jeg er ved at renovere det gamle hus og har støbt en betonplade på lecakugler for at undgå fugtproblemer. Jeg har bygget ifølge vedlagte skitse. Fundamentet er endnu ikke tætnet på ydersiden.
Problemet er, at gulvet svajer nærmest væggen, op til 10-12 mm. Når jeg stiller møbler på gulvet, vil gulvet stå åbent mod fundamentet.
Hvordan løser jeg dette i det store rum, og hvordan forbedrer jeg konstruktionen i de andre rum? Jeg overvejer at støbe støttekant mod ydervæggen.
Jeg er taknemmelig for al hjælp.
/Fredrik
Håndtegnet skitse af en betonplade konstruktion med frigolit, træregler, lecakugler og beton over en fundamentmur. Viser lag som trægulv og isolering.

Kan du skrue en stor liste (regel) fast i både væg og gulv?

Mener du som forslag til, hvordan jeg skal gøre i det næste rum at sætte regel under gulvet i grundmuren?

Kan du få adgang til at fastgøre en form for vinkeljern på væggen bagved gulvlisten?

Skitse af konstruktion med vinkeljern markeret i rødt ved væg bagved gulvlist, detaljer illustreret med piler og tekst.

Smart skitse :) præcis sådan overvejer jeg at gøre i de andre rum, men det store rum er næsten indflytningsklart, men hvis jeg skal rive gulvlisten op så... Har ellers tænkt mig at belaste gulvet, trykke en bottningslist ind og tætne mod rummet med en trekantslist, som fastgøres i gulvet, så den har mulighed for at bevæge sig.

Jeg mente at lægge listen på gulvet ved siden af væggen og skrue fast i begge, så gulvet hænger i listen og listen hænger i væggen.

Må nok være lidt bevægelsesfrihed også. Det er store kræfter i træhuse med bjælker og gulvbrædder.

Det er netop det, at gulvet egentlig står helt frit fra væggen, så at skrue dem sammen lyder som om jeg skaber flere problemer. Skal gulvet hænges op i noget, er det i grundmuren. I det eksisterende rum, ja, der må jeg løse det på en eller anden måde. Ingen andre der har haft lignende problemer?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.