Hej
Jeg er i gang med at renovere mit badeværelse og har lige nu helt åbent op til loftet.
Det eneste der er tilbage er spær.
Min plan er at sænke loftet ca. 100mm og det endelige indvendige loft skal være perlespont.

Hvordan skal jeg nemmest bygge loftet?? Isolering kan jeg nå ovenfra, hvor jeg i dag har et uindrettet loft.

Jeg ser 2 måder

1: Sætte reglar på med 45x95 på de eksisterende spær og på 2 af væggene, og derefter nogle råspont på tværs af spærene til at sømme perlesponten i.

2: Sætte reglar med 45x95 på tværs af spærene og sømme perlesponten direkte i reglarne. Bliver jo lidt sværere at isolere..

Hvilken måde foretrækkes?? Eller er jeg helt ude i tovene og skal bygge op på en anden måde??

MVH
Patrik

45x70 på takstolarne, dampspærre, og derefter 28x70 ville jeg have kørt. Så får du en ordentlig luftspalte samt noget at sømme i, samtidig med at isoleringen bliver lettere (og med mindre kuldebroer).

Tak for svaret...

Det er et godt forslag, hvordan gør jeg med spottarna? Dampbarriere er det nødvendigt, selvom man bruger badeværelsesfarve på panelet?
Jeg kan ikke lide plastik i huset..
Før jeg rev, lå isoleringen direkte på det spontede tag... men det blev jo bygget i 1964, så det har jo sikkert ændret sig... det er derfor jeg spørger...

Til spottarna sætter du vel bare pottor som fæstnes i 28x70 virket, eller tænkte du at bygge gipskasser til spottarna?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.