Hej.
Et skråtag møder et fladt tag, og jeg undrer mig over, hvordan man får overgangen til at se pæn ud? Det drejer sig om allmogelister 70mm. En skrå tagliste møder en lige tagliste i et hjørne af et rum. Trælist med knaster og kabler vises i nederste del af billedet.
En finger peger på en træliste ved en skæv og lige tagflade, med ledninger i nærheden, ifm. en forespørgsel om æstetisk overgang og afslutning.

Så har jeg et andet sted, hvor en liste skal "slutte", der kommer en liste ovenfor. Hvordan laver man afslutningen, og har du nogle ideer til, hvordan man fylder hullet pænt ud?

Snedtag møder et lige tag med en træliste på 70mm, det viser overgangsdetaljer og hvordan listen afsluttes mod væggen. Mand holder en træliste mod en hvid væg med skæv kant, viser overgang mellem snedtag og fladt tag. Afslutning og huludfyldning diskuteres.

Tak på forhånd.

Jeg har noget lignende på trappen indser jeg. De løste det på denne måde:
Rustik trælist i loftshjørne, der møder en blomstret tapetvæg; en løsning for et glat indløb i væggen.
Ikke helt det samme, men det er et yderhjørne for at det skal gå ind i væggen på en pæn måde.

• Synes
m2h
  • Laddar…
S
Præcis, gør afslutningen som billedet.

VidarH VidarH sagde:
Jeg har noget lignende i trappen indser jeg. De løste det på denne måde:
[billede]
Ikke helt det samme, men det er et yderhjørne for at det skal gå ind i væggen på en pæn måde.
Tak for billedet, det hjalp! Det burde nok kunne lade sig gøre. Næste problem jeg ser nu er, hvordan man får overgangen fra den anden liste, som er ovenfor, til at smelte sammen pænt... fil og fugemasse? :crysmile:

Træliste monteret i loftshjørne, med pil der peger på samlingen. Fokus på overgang mellem lister.

S
Skal du have liste på den vertikale del?

S sinuslinus sagde:
Må du have liste på den vertikale del?
Jo, det var tænkt sådan, kan nok blive svært at få sammen?

Ignorer den lodrette liste (den stående altså) afslut med et geret yderhjørne som "går ind i" væggen eller en dekorklods.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.