M
remdrivet remdrivet sagde:
Oppfinderen på NRK1 er meget sjovere (er lidt partisk da jeg kender en af naboerne der og 100% røvhul er lidt overproduceret ;) )
Ja, jeg har også set ham - også et meget sjovt program!

Men jeg synes faktisk næsten det modsatte - oppfinderen føles virkelig som en tv-produktion til tider, men han laver jo lidt mere fantastiske og fantasifulde konstruktioner.

Bonnarøven er lidt mere "fan min lade væltede, skal bare hente øksen, så fixer vi det inden morgenmad." Så gør han det - men man indser jo, at han ikke gør det helt selv, selvom det skal se sådan ud. Til gengæld synes jeg, at han fortæller mere om klassisk håndværk end oppfinderen gør :)

• Synes
Duttarmajster
  • Laddar…
M Marcussjogren sagde:
Hej!
Og når vi nu alligevel er i gang og har jeres opmærksomhed - er der nogen, der kender til lekture om emnet "praktisk snedkeri"?
Det jeg primært tænker på er ikke, hvordan man laver et rigtig flot natbord i noget eksotisk materiale, men mere hvordan man hurtigt hugger en stolpe til, hvordan man laver forskellige udsparinger og samlinger med grovere værktøj end et 10mm stemmejern, slår savbukke sammen, håndterer snedkerøkse, udskifter økseskaft og anden form for snedkeri, der er brugbart udendørs i gård/have-sammenhæng.
.
Her er et link til et ganske omfattende værk, men på engelsk:
https://archive.org/details/cassellscarpentr00hasl

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.