På billedet ser I, hvad jeg mener. Det er en tynd gipsvæg, som afsluttes med en bøjning. Hvordan laver jeg selve bøjningen? Har svært ved at formulere spørgsmålet, men I forstår nok, hvis I kigger på billedet..

Derudover, hvordan laver jeg bøjningen af kantlisten efter gulvet? Kan det være en plastliste?

• En bøjet gipsvæg og gulv med kantliste, mulig plast, som følger væggens kurve.
Gips med bøj ved jeg intet om, men med listen kan du vel gøre som bådbyggere gør og varme den i damp, indtil den bliver blød?

Ok, ja det måske er sådan de har gjort, men reglen bagved må jo også være bøjet, måske et udskåret stykke.. ja, om selve den bøjede væg er af gips ved jeg ikke, men den lige væg er det. Antager at det er noget plastikmateriale, jeg ved ikke. Hvis nogen ved hvordan man gør er jeg taknemmelig. Materiale?

Der findes MDF-plader, der er sporede på bagsiden. Dem kan man bøje til alle mulige former.

Kan være en masonitskive også.

Der findes stålregel skinner fra Europrofil, som er beregnet til at bygge runde vægge med. Gipsen er bare våde og bøje. Det samme gælder for soklen.

hvordan gik det med hjørnet, blev det til noget?

TS har ikke været aktiv i 6 år ...

Ah, pokkers. Jeg har selv lyst til at lave et konvekst rundt hjørne i mit nye badeværelse, men radius skal ikke være mere end omkring 15-30 cm. Lidt usikker på hvordan bare.

Jamen så godt! Det der kunne jo faktisk fungere.

https://www.byggmax.se/badrum/tätskikt/våtrumsskiva-böjbar-p660023

Det står:

30 mm kan bøjes til en udvendig diameter på 520 mm.
50 mm kan bøjes til en udvendig diameter på 1060 mm.

Dvs., jeg tolker det som at den mindste radius jeg kan få er 520/2 = 260mm. Det er måske lidt større end jeg først tænkte, men ikke helt i skoven.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.