Hej,

Vi går fra lejlighed til hus, vi er tiltrukket af projekter og har altid været det. Lejligheden vi har renoveret og bygget om kunne jeg anslå omkostningerne for totalen sådan cirka +- 100.000:-

Men med de huse vi er interesserede i nu er det betydeligt sværere. Hvordan gør I for at kunne vide omtrent hvilke omkostninger der vil komme for at kunne være med i budgivningen? Findes der skabeloner for tag, dræning, ny el-installation, tag?

Kan man finde ud af, om man vil støde på asbest, radon eller andre farlige ting under en renovering?

Hvad er godt at tænke på, når et hus fra 1926 er pudset på en trækonstruktion. Hvad kan man generelt sige om en villa fra 1926, tidstypiske byggematerialer/byggeformer som ikke er gode f.eks.?

Tak på forhånd.

Interessant spørgsmål. Min personlige erfaring er, at asbest og radon er mindre problemer i sammenligning med fugt eller at man har svækket konstruktionen statisk gennem diverse indgreb. Se husdrömmar sæson 5 afsnit 8, som er et skolebogseksempel på dette. Dette afsnit viser også, hvor værdiløse skjulte-fejl forsikringer er.

Hej, tak. Har set alle episoder men skal opdatere mig på netop den episode.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.