kristofer12345
Har testet at bøje en plade
Men det bliver ikke rigtig pænt eller godt, hvad kan man gøre? Skal man måske bare male kurven i bølge med pladerne med kallasfallt? Vil jo ikke have, at det skal regne på kanten af muren, så pudset revner... Synes det ser forfærdeligt ud eller nogen gummi eller hvad har I for gode løsninger?

• Hus ved siden af en hvid mur, med en revnet asfaltsti og ukrudt i forgrunden.
  • Våd plade bøjet over murkant, med grå himmel og huse i baggrunden, diskuterer løsninger for vandskade på murpuds.
  • Mur med sort plade på toppen; en bøjning i pladen ser ujævn ud langs hjørnet. Hvide vinduer på bygning i baggrunden. Ujævn fortovsoverflade.
  • Hvid muret væg med sort metalplade langs toppen, beliggende langs en vej; elektrisk skab foran i forgrunden.
  • Hvid mur med sort metalbøjningskant, der beskytter mod regn ved siden af et hvidt hus med buede vinduer i skovomgivelser.
Nu er jeg ikke blikkenslager, men jeg har set meget på forskellige blikarbejder, da vi skulle lægge nyt tag på vores hus. Hvis du ser på de rundede partier på tårnene på billedet. Kunne du ikke på tilsvarende måde lægge plade af blik, en efter en og sammenføje, indtil du er kommet over kurven, og det bliver lige igen?

Rødt kirketårn med rundede dele og grønne tage, ur på tårnet. Skyfri blå himmel.

• Synes
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson sagde:
Nu er jeg ikke blikkenslager, men jeg har set meget på forskellige blikarbejder, da vi skulle lægge nyt tag på vores hus. Hvis du ser på de afrundede dele på tårnene på billedet. Kunne du ikke på lignende måde skifte til at lægge blad af plade, et efter et og sammenføje, indtil du er kommet over kurven, og det bliver lige igen?

[billede]
Jo det måske får blive noget sådant, må prøve, ville have noget med sammenhængende, men selvfølgelig, :)

C
Du kommer nok ikke udenom en fals i den der situation. Men hvis man lægger falsen på oversiden bliver det ret usynligt.
Så skal du nok sørge for at den der langsgående bukning af pladen fortsætter i hjørnet, så det ikke stikker i øjnene.
Man må nok sluge stoltheden og tage en tur til det lokale plåtslageri. Svært at få til uden det rette grej og håndelag.

• Synes
Martin.M og 1 anden
  • Laddar…
kristofer12345
C cpalm sagde:
Du kommer nok ikke udenom en fals i den der situation. Men hvis man lægger falsen på oversiden, bliver det ret usynligt.
Derefter skal du nok sørge for, at den længdegående knækning af pladen fortsætter i hjørnet, for at det ikke skal stikke i øjnene.
Man må nok sluge stoltheden og tage en tur til det lokale blikslageri. Svært at få til uden det rette udstyr og håndelag.
Men kan man ikke sk*de på plade helt og holdent, og have noget andet? Er ikke låst ved plade,,

C
kristofer12345 kristofer12345 sagde:
Men kan man inte skita i plåt helt o hållet , o ha något annat? Är ikke låst vid plåt,,
Du mener netop i hjørnet, eller tænker du at man river bort al pladen på hele muren?
Natursten er jo flot, men dyrt og heller ikke så let at bearbejde.

• Synes
kristofer12345
  • Laddar…
Læg tagsten i stedet for pladen.

• Synes
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
C cpalm sagde:
Du mener lige i hjørnet, eller tænker du at man river alt metal væk fra hele muren?
Natursten er jo flot, men dyrt og heller ikke så let at bearbejde.
Nej, kun i hjørnet, nej ikke sten heller jeg har metallet og metallet går jo i ét med husets metal, tænkte mere som at male det med kold asfalt, eller gummi eller noget andet

kristofer12345
Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Læg tagsten i stedet for pladen.
Bliver lidt forskelligt fra huset da..ikke sandt?

C
tänkte mer som måla det med kallasfalt, eller gummi eller nått annat
Jo visst, men det kommer jo også til at se forfærdeligt ud. ;)

• Haha
  • Synes
Klabbarparn og 1 anden
  • Laddar…
kristofer12345
C cpalm sagde:
Jo visst, men det kommer jo også til at se forfærdeligt ud. ;)
Hmm, hvis jeg tager den samme plade som er på siderne og klipper små stykker ud og lægger over kanten, for den er ikke direkte bøjeligt... kan det blive flot...

S
Jeg ville bestille fra blikkenslageren. Din plade har ingen drypkant, så du vil få pudsløsning over tid alligevel.

• Synes
kristofer12345
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Jag skulle beställa från plåtslagaren. Din plåt har ingen droppkant så du kommer få putsläpp över tid ändå.
Enig. Ikke særlig pænt heller på den lige del.

• Synes
Joak
  • Laddar…
kristofer12345
S sinuslinus sagde:
Jeg ville bestille fra blikkenslageren. Din plade har ingen drypkant, så du vil få pudsløsning over tid alligevel.
Nej jeg ved, men jeg har bygget afstand under, så den flexer lidt ud fra muren, da du har ret i dette.

C
Hmm , om kag tar samma plåt som är på sidorna o klipper ut små bitar o lägger över kanten , för den är ikke direkte bøjelig .. kan det blive pænt..
Ifølge min mening - nej.

• Synes
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.