Hej,

Vi har en indendørs pool, som vi gerne vil skrotte og lave om til boligareal, ca. 45kvm. Rummet har i dag fliser og klinker i og uden for poolen.

Spørgsmålet er så, hvordan konverterer jeg området på bedste måde?

1. Fylder jeg poolen op?
2. Regner jeg poolen op? Vil der så komme fugt nedefra?
3. …

Har nogen på forummet nogle input omkring dette?

Tak på forhånd!

L Lektorn_steel sagde:
Hej,

Vi har en indendørs pool som vi gerne vil skrotte og lave om til boligareal, ca. 45kvm. Rummet har i dag fliser og klinker i og udenfor poolen.

Spørgsmålet er så, hvordan konverterer jeg området på bedste måde?

1. Fylder jeg poolen op?
2. Regulerer jeg poolen op? Kommer der så fugt nedefra?
3. …

Har nogen på forummet nogle input omkring dette?

Tak på forhånd!
Jeg var i et hus, hvor de havde reguleret et gulv ovenpå poolen. Ikke en chance i verden, at jeg havde bemærket det, hvis ikke ejeren selv havde sagt det. Vil huske, at det ikke lugtede noget særligt, men man kan jo aldrig vide. Regulering kan man måske tænke på at ventilere rummet eller inspektionsluge ned i det mindste.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan sagde:
Jeg var i et hus, hvor de havde lavet et gulv oven på poolen. Ikke en chance i verden, at jeg havde bemærket det, hvis ikke ejeren havde sagt det selv. Jeg erindrer, at det ikke lugtede noget særligt, men man kan jo aldrig vide. Hvis man bygger op, bør man måske overveje at ventilere rummet eller have en inspektionsluge nedad i det mindste.
Vi har gjort præcis det samme. Rummet er opvarmet. God ventilation. Bygget i beton. Vi tømte den bare og byggede en konstruktion og lagde gulv, derefter tæpper på.
Indendørs rum med store vinduer og ramme af træ placeret i en tom pool. Snedækket udsigt udenfor. Potteplanter står langs vinduerne.
Indendørs rum med flisegulv og et nyt træområde midt på gulvet, markeret med blå tape; en kat kigger mod det fra hjørnet.

• Synes
Roga1337 og 3 andre
  • Laddar…
Wow, lækkert!

T
V Viktorbyggahus sagde:
Vi har gjort præcis sådan. Rummet er opvarmet. God ventilation. Bygget i beton. Vi tømmede det bare og byggede en konstruktion og lagde gulv og derefter tæpper på.
[billede]
[billede]
Men hvordan tænkte man her med "regelværket"? Den ene tværgående regel er kun fastgjort med nogle skruer, som altså skal optage al kraften i retning nedad (!!). På alle andre steder forlader man sig på, at kraften optages af klodser, som er skruet på en regel med to skruer?! Hele gulvfladens kraft nedad bæres altså op af skruer - ikke reglar!

Byggekonstruktion med tværgående bjælker, fastgjort med skruer og klodser på enkelte steder, fremhævet med røde cirkler mod en lyseblå baggrund.

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
Den behøver ikke fyldes igen, bedre at lade det være og bare regulere.

Så kan man jo overveje en nedsænket sofagruppe? 😉

Nedsænket sofagruppe i moderne stue med åbent udseende og udsigt til oplyst poolområde udenfor.

• Synes
Turbo_Tail og 7 andre
  • Laddar…
L
Planlæg for så lidt kapitalødelæggelse som muligt. Nogen investerede meget i bassinet engang, og en fremtidig køber kan værdsætte det igen. Byg derfor på en ikke-permanent og ikke-ødelæggende måde.

Og byg aldrig igen på en sådan måde, at det ikke er muligt at inspicere OG få ordentlig adgang til rummet, hvis noget skal udbedres senere.

Sjovest er det selvfølgelig at finde en specialløsning, der faktisk gør noget fornuftigt med rummet, hvis det ikke længere skal bruges til at bade i. Annas forslag ovenfor er jo en tanke, og ellers kan f.eks. opbevaringsrum eller vinkælder måske komme til nytte.

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
T Turbo_Tail sagde:
Men hvordan tænkte man her med "regelverket"? Den ene tværgående regel er kun fastgjort med nogle skruer som altså skal optage al kraft i retning nedad (!!), På alle andre steder så stoler man på at kraften optages af klodser som er skruet på en regel med to skruer?! Hele gulvets kraft nedad bæres altså af skruer - ikke regler!

[billede]
Jeg tror ikke, du ser alt. Men frem for alt ser du ikke det færdige resultat.

A AG A sagde:
Jeg tror ikke, du ser alt. Men frem for alt ser du ikke det færdige resultat.
Mener du, at du tror, de satte på flere reglar, inden de dækkede over det? Under de korte stykker da eller? Er der nogen som helst grund til at tro det?

• Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
T Turbo_Tail sagde:
Men hvordan tænkte man her med "regelverket"? Den ene tværgående regel er kun fastgjort med nogle skruer, der altså skal optage al kraften i retning nedad (!!), På alle andre steder stoler man på, at kraften optages af klodser, der er skruet på en regel med to skruer?! Hele gulvarealets kraft nedad bæres altså op af skruer - ikke reglar!

[billede]
Jeg ved ikke, hvordan man tænkte. Jeg ved, at de arbejdede en halv dag mere på reglarne og grunden, inden de lagde gulvet, og at jeg tog billeder halvvejs igennem. Og at det har holdt i 4 år. Men 🤷🏻‍♂. Hvis du vil, kan jeg sende dem dine kontaktoplysninger, så kan du tale med dem direkte? Ved ikke, om de arbejder med vidensdeling dog.

• Synes
Roga1337 og 1 anden
  • Laddar…
V Viktorbyggahus sagde:
Jeg ved ikke, hvordan man tænkte. Jeg ved, at de arbejdede en halv dag mere på reglerne og grunden, inden de lagde gulvet, og at jeg tog billeder halvvejs igennem. Og at det har holdt i 4 år. Men 🤷🏻‍♂. Hvis du vil, kan jeg sende dem dine kontaktoplysninger, så kan du tale med dem direkte? Jeg ved ikke, om de arbejder med vidensdeling dog.
Det er i orden. Katten har jo inspiceret.

• Haha
Lärospånet
  • Laddar…
T
V Viktorbyggahus sagde:
Jeg ved ikke, hvordan man tænkte. Jeg ved, at de arbejdede en halv dag mere på reglarne og grunden, inden de lagde gulvet, og at jeg tog billeder halvvejs igennem. Og at det har holdt i 4 år. Men 🤷🏻‍♂. Hvis du vil, kan jeg sende dem dine kontaktoplysninger, så kan du tale med dem direkte? Ved ikke, om de arbejder med vidensdeling dog.
Du forstår vel selv, at dette er uacceptabelt? Man bygger ikke engang regelværket for terrasser på denne måde - ikke hvis man er seriøs. Fuskbygge.

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
T
A AG A sagde:
Jeg tror ikke du ser alt. Men frem for alt ser du ikke det færdige resultat.
Ret så syg kommentar på et byggesforum, Så du mener om det "ser godt ud" når man "lagt trallen" så er slutresultatet godt?

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Anna_H Anna_H sagde:
Du mener at du tror de satte på flere reglar, før de dækkede over det? Under de korte stykker da eller? Findes der nogen som helst grund til at tro det?
Personen som har ladet bygge poolen igen, virker tilfreds med arbejdet. Havde man lagt et gulv direkte på det vi ser på billedet, ville han/hun ikke have været tilfreds. Hvis det ikke var faldet sammen, ville det i det mindste have været ekstremt ustabilt.
Derfor går jeg ud fra, at det ikke er det færdige regelverk vi ser.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.