I dag var jeg inde på Byggmax og købte et antal finbetong. Da jeg kom hjem og åbnede den første sæk, var der hårde klumper i sækken blandet med løs beton. Jeg formoder, at man har håndteret sække forkert på Byggmax, men det vil de ikke erkende. De mente i stedet, at det er mig som kunde, der skal kontrollere, at sækkene ikke indeholder nogen hårde klumper????? Jeg spørger mig selv, hvordan det skal kunne lade sig gøre? Jeg kan jo ikke åbne sækkene på Byggmax. Nu havde jeg held, da der var klumper allerede i den første sæk jeg åbnede. Det arbejde jeg skulle udføre krævede, at jeg havde nyblandet beton hele tiden, så jeg havde held med at opdage problemet allerede i den første sæk. Kørte tilbage med alle sækkene, men først var de tvivlsomme over at bytte de andre sække. Kørte derefter til en anden firma, som føltes tryggere at handle beton hos. Men spørgsmålet står tilbage, hvordan skulle jeg kunne sikre mig, at Byggmax' beton havde klumper? Anders, Värmdö

P Projektmannen sagde:
I dag var jeg inde på Byggmax og købte et antal finbeton.
Da jeg kom hjem og åbnede den første sæk, var der hårde klumper i sækken, blandet med løs beton.
Jeg formoder, at man har håndteret sækkerne forkert på Byggmax, men det vil de ikke kendes ved.
De mente i stedet, at det er jeg som kunde, der skal kontrollere, at sækkerne ikke indeholder nogen hårde klumper????? Jeg spørger mig, hvordan det skal gå til? Jeg kan jo ikke åbne sækkerne på Byggmax.
Nu havde jeg held da det var klumper allerede i den første sæk jeg åbnede. Det arbejde jeg skulle udføre krævede, at jeg havde nyblandet beton hele tiden, så jeg havde held som opdagede problemet allerede i den første sæk.
Kørte tilbage med alle sækkerne, men først var de tvivlsomme over at bytte de andre sækker.
Kørte derefter til en anden firma som føltes tryggere at handle beton hos.
Men spørgsmålet står stadig, hvordan skulle jeg kunne tjekke at Byggmax betonen indeholdt klumper?
Anders, Värmdö
Nu ved jeg ikke hvor slemt det var. En sæk som har været udsat for meget vand kan selvfølgelig optage en del (trods at de plejer at være plastikklædte) og da brænder betonen. At der er lidt klumper i som hurtigt falder fra hinanden når du hælder det i din tombola er normalt og gør ikke at betonen ikke fungerer.

Det korte svar er præcis som du selv er inde på: Det går ikke. Er sækken stenhård, så er det selvfølgelig en anden sag.

Ved ikke hvordan det ser ud på "din" byggmax, men her opbevarer de sækkene, så de ved dårligt vejr gerne blæser ind. Hornbach er bedre, da de har alt i hallen sikkert fra vejr og vind.

Skift leverandør og fabrikat.

Finjas beton leveres siden et år eller to i relativt tætte plastikposer, der ikke er fugtfølsomme. Meget bedre end papir med lidt indvendig plast.

• Synes
13th Marine
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
Skift leverandør og fabrikat.

Finjas beton leveres nu i relativt tætte plastposer, som ikke er fugtfølsomme. Meget bedre end papir med lidt indvendig plast.

Hej, ja du har helt ret, og det gjorde jeg også.
Men så er det også sådan, at hvis man ikke kan håndtere beton, så skal man ikke sælge beton.
Og jeg ved stadig ikke, hvordan man skal kontrollere en betonsæk, om den er hård og ødelagt eller ok.

Jeg ved stadig

• Synes
Ingemar O og 1 anden
  • Laddar…
Tror vi er enige. Man kan ikke kontrollere sække med klumper i, hvor betongen er størknet.
Jeg har i hvert fald lært mig at vælge en anden leverandør end Byggmax.

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.