Har haft problemer med mit tidligere gulv, da det var en slags parketgulv, der var revnet fra hinanden og svajede noget frygteligt, så jeg besluttede mig for at rive gulvet op og erstatte det med gulvspånplader og et nyt trægulv ovenpå. Dog opdagede jeg nu, da jeg havde revet gulvet op, at reglerne er 50*120 og har en spændvidde på 682 cm. Jeg ville have brug for at lægge nye regler, da cc målet varierede fra 68cm til næsten 80cm.
Jeg kan fysisk ikke lægge regler tykkere end 145 og har betonplader som loft på etagen nedenunder, så usikker på, hvordan jeg skal kunne belaste ned mod dem for at støtte op for at reducere spændvidden, da jeg ikke har nogen bærende kældervæg under rummet.
Anden billede er på parketgulvet, som var en slags stavlimet løsning, der var revnet flere steder på grund af svajet mellem reglerne.
Jeg kan fysisk ikke lægge regler tykkere end 145 og har betonplader som loft på etagen nedenunder, så usikker på, hvordan jeg skal kunne belaste ned mod dem for at støtte op for at reducere spændvidden, da jeg ikke har nogen bærende kældervæg under rummet.
Anden billede er på parketgulvet, som var en slags stavlimet løsning, der var revnet flere steder på grund af svajet mellem reglerne.
Gissningsvis er det et bærende betonbjælkelag, der er "betonpladerne i kælderloftet", og så har man bare opsat regler ovenpå.
Hvis det er sådan, så er det bare at opsætte regler på gulvet igen med en eller anden ekstra 120x45 regel, så det bliver cc 60 cm.
120x45/50 regler klarer maks 120 cm fritbærende, så reglerne skal have støtte under. Det har de, hvis der er et bærende betonbjælkelag nedenunder.
Trin 1 må være at sikre bjælkelagets bæreevne.
Hvis det er sådan, så er det bare at opsætte regler på gulvet igen med en eller anden ekstra 120x45 regel, så det bliver cc 60 cm.
120x45/50 regler klarer maks 120 cm fritbærende, så reglerne skal have støtte under. Det har de, hvis der er et bærende betonbjælkelag nedenunder.
Der lå faktisk betonbjælkelag så tæt som 60cc under, som var fæstnet i ydervæggen og bærende kældervæg, dog havde størstedelen af sømmene, der holdt reglerne på plads, sluppet, hvilket gjorde, at de i midten kunne gynge ret meget til siden, men nye vinkler og supplerende regler for at få cc målet til at passe, gjorde gulvet meget mere stabiltOldboy sagde:
Gætter på, at det er en bærende betonbjælkelag, der er "betonpladerne i kælderloftet", og så har man bare regelret ovenpå.
Hvis det er sådan, så er det bare at regle om gulvet med en eller anden ekstra 120x45 regel, så det bliver cc 60 cm.
120x45/50 regler klarer maks 120 cm fritbærende, så reglerne skal have støtte under. Det gør de, hvis der er en bærende betonbjælkelag under.
Klik her for at svare