Hej,
Jeg har et lille indglaset udestue med plasttag, som kun kan bruges et par uger om foråret og efteråret, men ikke om sommeren, fordi det er for varmt... Når det er 17 grader udenfor og halvmul, bliver det uden problem 34 grader i rummet.

Min tanke nu er at skifte til pladetag med lidt isolering og et indvendigt loft og dermed forhåbentlig sænke temperaturen noget, når det steger på som værst.

Jeg har tænkt mig noget sådan her;
Plade
28x70 bærelekt
25x45 strølekt
145x45 tagspær
145mm isolering i tagsfagene
28x70
Lakeret perlespont

Virker dette? Jeg fik et tip om at sætte kondensvæv mellem strølekt og tagspær, men hvad jeg forstår er den helt tæt, får jeg ikke kondens på indersiden af den da?
Taknemmelig for hurtige svar og idéer, da der kommer en tømrer allerede på tirsdag for at hjælpe mig. Vil ikke stå der med våd isolering og fugtskader så :confused:

Rummet skal ikke være opvarmet, andet end muligvis enkelte dage om året.
Glaspartiet er enkeltglas. Gulvet er terrassebrædder med gulvfoam og laminatgulv på (har tænkt mig at putte lidt celleplastplader ind under gulvet for at gøre det lidt mere behageligt at gå på, når det er koldt udenfor, rummet er hævet, så der er ca. 50cm luft under terrassebrædderne.
3 af fire vægge er isolerede i rummet, da det er bygget mellem mit og naboens hus og med en opvarmet garage i bagkanten.

Synes det er uhyggeligt at isolere under pladetag...

Pap er vel det klassiske, men nogle mennesker bruger tagdug nu som du har fået tip om, ifølge denne tråd kan man lægge dug uden ru brædder.

Men du have kondensbeskyttelse mellem pladetag og isolering, ellers skal du bare udskifte en fugtig og muggen isolering om et år.

Tænk også igennem, hvordan taget skal ventileres, hvis du isolerer, det påvirker eventuelt hvordan du konstruerer din kip, men det har forhåbentlig tømreren kendskab til.

Eller ja... skal og skal, det er jo ingen lov selvfølgelig. Men for din egen skyld :)

Det bliver en Mataki MB 380 dug. Tiden vil vise, om det var rigtigt eller forkert :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.